כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מתיחות מוגברת במזרח התיכון"

מחוקקים רפובליקנים לביידן: לא להסיר את הסנקציות מאיראן

קבוצת מחוקקים רפובליקנים קוראים לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלא להסיר את הסנקציות על איראן | במכתב ששגרו לנשיא כתבו המחוקקים כי "הסרת הסנקציות תעביר מסר מסוכן לחברים וליריבים שלנו"

מחוקקים רפובליקנים לביידן: לא להסיר את הסנקציות מאיראן
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

קבוצה של מחוקקים רפובליקנים אמריקאים כתבו מכתב לבית הלבן בו הביעו דאגה מדיווחים לפיהם איראן עמדה מאחורי מתקפה על בסיס אמריקאי בסוריה בחודש שעבר.

17 חברי בית הנבחרים כתבו במכתבם לממשל ביידן "להתייחס לדיווח כי איראן עודדה את המתקפה", כך נאמר ביום שישי האחרון בהצהרה של חבר הקונגרס בריאן סטיל.

המחוקקים הצביעו על התקפות חוזרות ונשנות של קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן, שתקפו בסיסי ארה"ב בעיראק ובסוריה השנה, וקושרים את התנהגות איראן בתקיפות נגד בסיסי צבא של ארה"ב לסוגיית התנהגותה של טהראן בשיחות הגרעין בווינה עם ממשל ביידן, חברי הקונגרס כתבו, שכדי להשיג התקדמות עם איראן, איראן דורשת מארצות הברית להסיר את הסנקציות, מהלך שיעניק לטהרן יותר כסף להרחיב את השפעתה באזור.

"המשכנו לראות את איראן תוקפת את חיילי ארה"ב ובעלות בריתנו במזרח התיכון, תוך הגברת פעילותה הגרעינית, האיומים הללו נמשכים, והממשל שלכם ממשיך להחליש את יכולתנו להילחם במשטר האיראני על ידי הסרת הסנקציות של ארה"ב" נאמר במכתב.

עוד נאמר, כי "בתקופה של מתיחות מוגברת במזרח התיכון, זה מעביר מסר מסוכן לחברים וליריבים שלנו שאנחנו ממשיכים להסיר את הסנקציות ולנהל משא ומתן עם נותנת החסות הגדולה ביותר של המדינה לטרור בזמן שהם תוקפים אותנו".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נטש את ההסכם ב-2018, ואמר שזהו הסכם רע שלא ימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני בעתיד ודרש מאיראן לשנות את "התנהגותה המרושעת" באזור, כמו גם להגביל את פיתוח הטילים שלה. ולכבד את זכויות האדם.

רפובליקנים הטלת סנקציות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד