כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סמסונג מפתחת טאבלט הנשלט על-ידי מחשבה בלבד

סמסונג, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, מפתחת טכנולוגיה שעשויה לשנות את תחום הסלולר בצורה אפילו יותר מהפכנית מאשר מסך המגע או זיהוי מחוות

צילום מסך: mit technology review
צילום מסך: mit technology review



אנחנו חיים בתקופה שבה קצב הפיתוח של הטכנולוגיה הוא פשוט מטורף.

אם לפני 5 שנים לאף אחד לא היה מושג מה זה טאבלט, ולפני 10 שנים אף אחד לא ידע מה זה סמארטפון, אז עכשיו הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. הקצב הזה אחראי גם ליצירת תחרות קשה ומרובת משתתפים, מה שמצריך מהשחקניות לחפש כל הזמן את הדבר הגדול הבא.

כך, אם ב-2007, לאחר שיצא האייפון הראשון, העולם התחיל להבין כי טכנולוגיית מסכי המגע תשנה את תחום הסלולר מקצה לקצה, ב-2013 העולם מתחיל להבין כי טכנולוגיית זיהוי מחוות (Gesture Recognition) מתחיל לשנות את הענף גם כן.

השאלה היא מה יהיה השינוי הגדול הבא?

סמסונג, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, מפתחת טכנולוגיה שעשויה לשנות את תחום הסלולר בצורה אפילו יותר מהפכנית מאשר מסך המגע או זיהוי מחוות.

בשיתוף עם ד"ר רוזבה ג'אפארי, מרצה איראני להנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת טקסס, מנסים חוקרים מסמסונג למצוא כיצד יוכלו אנשים להשתמש בכוח המחשבה בלבד וניטור גלי המוח, בכדי לפתוח אפליקציות, לבחור איש קשר, להפעיל שיר מרשימת ההשמעה שלכם ואפילו להדליק את הטאבלט או הסמארטפון.

יום אחד נפתח את הסמארטפון בכוח המחשבה

בכדי לקרוא את גלי המוח של המשתמש, משתמשים בסמסונג בקסדת EEG (Electroencephalogram), שמסוגלת לבצע רישום מדוייק של הפעילות החשמלית במוח. מספר קסדות מסוג זה כבר נמצאות בשוק, אך בינתיים הן משמשות בעיקר בתחום משחקי הוידיאו, כגון קסדת Emotiv או MindWave. למרות זאת, תחום זה נמצא ממש בחיתוליו והמוצרים הקיימים עדיין אינם מספקים דוגמה טובה לפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה הזו.

"מה שהניע את הפרויקט בהתחלה היה הניסיון למצוא דרכים חדשות לאינטראקציה עם מכשירים ניידים", מסביר אינסו קים, החוקר הראשי של סמסונג. הוא מוסיף וטוען כי "לפני כמה שנים, הדרך היחידה לתקשר עם המכשיר הייתה המקלדת, אך כיום ניתן לתקשר בעזרת הקול, המגע, מחוות, ותנועת עיניים. הוספת דרכים נוספות לתקשר עם המכשיר תעזור לנו ליצור אינטראקציה עשירה ונוחה יותר עם סמארטפונים".

המחקר עדיין נמצא בשלב התחלתי וכנראה יעברו עוד מספר שנים עד שנשמע על מוצר מוגמר שיצא לשוק, וגם זה לא בטוח.

עם זאת, בהחלט ייתכן שבעוד כמה שנים נסתכל אחורה ולא נבין איך הסתדרנו בלי שליטה מחשבתית בסמארטפון.
סאמסונג טאבלט מחשבה פיתוח חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד