י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המועמד של סער

עימות בממשלה סביב מינוי בוועדה לאיתור היועמ"ש

שרי הממשלה דנו הבוקר על מינוי של השר לשעבר מאיר שטרית לחבר הוועדה לאיתור היועמ"ש | שר המשפטים סער שהציג את המועמד ציין כי למרות שנחשד בעבר באירוע פלילי, הנושא תוחקר ולא נמצא רבב בהתנהגותו | מנגד, שרים בממשלה תקפו את ההתנהלות והצביעו נגד המינוי

עימות בממשלה סביב מינוי בוועדה לאיתור היועמ"ש
גדעון סער ומאיר שטרית צילום: פלאש 90

שוב ישיבת ממשלה ושוב עימות סביב הצעת מחליטים: הפעם דנו שרי הממשלה על מינוי של השר לשעבר מאיר שטרית לחבר הוועדה לאיתור היועמ"ש שברקע פרסומים נגדו, שאמנם נסגרו אך עדיין מעלים תהיות אם הוא האדם המתאים לתפקיד.

מדובר בפרסומים כי השר לשעבר שילם דמי השתקה לעובדת בביתו בגין תקיפה לכאורה. עוד בשנת 2014 היועמ"ש דאז יהודה ויינשטין סגר את התיק בעניינו זאת לאחר שאותה עובדת סירבה לשתף פעולה.

היום (ראשון) במהלך הדיון שהציג שר המשפטים גדעון סער את מועמדותו של שטרית הוא ציין "שאלתי את השר לשעבר על הדברים שמיוחסים לו והוא הכחיש באופן גורף. בנוסף, חזרתי להודעת היועמ"ש ויינשטיין שסגר את התיק. בנסיבות האלה החלטתי להביא את המינוי לממשלה".

השרה תמר זנדברג שאלה את השר גדעון סער: "מה זה אומר בחנת? הסתפקת בדברי המועמד ובהודעת היועץ או בדקת בצורה אחרת?", השרה מרב מיכאלי תקפה אף היא את סער: "מעל תפיסות עולם וגישה אידיאולוגית, עומד העניין של טוהר מידות. יש פה שאלה של הטרדה ותשלום דמי שתיקה. למה למנות, מכל האופציות, דווקא אותו?".

גם השרה אורנה ברביבאי מ'יש עתיד' תקפה את המינוי, לדבריה, "במינוי כזה בכיר ורגיש, במקום שיש ספק אין ספק".

שר המשפטים סער דחה את הטענות "שאלתי את היועמ"ש אם יש דברים נוספים שאני צריך להיות מודע אליהם - וכשכל הדברים לא הניבו משהו שאמור לשנות את דעתי, לא יודע איזה בדיקות אני יכול לעשות מעבר. השר שטרית עשה קריירה עשירה בשירות הציבורי, הוא לא נחשד ולא הורשע, אני לא מוכן לתת יד לפסילה של אדם שהמערכת פסקה שאין דבר".

לבסוף, הממשלה אישרה את המינוי כאשר שרי העבודה לצד שרים נוספים הצביעו נגד, שר המשפטים סער אמר: "אבקש מהועדה לאיתור יועמ"ש להציע מספר מועמדים לתפקיד".

השרה מרב מיכאלי תקפה את המינוי: "החברים בוועדת האיתור לתפקיד המשרה הכל כך חשובה של היועמ"ש צריכים להיות אנשים ללא רבב. זה לא המקרה כאן, לכן שרי העבודה הצביעו נגד".

במהלך הדיון אמר אמר המשנה ליועמ"ש לממשלה ד״ר גיל לימון כי "אין קושי משפטי במינוי. אין הערות כלל״.

השר סער ציין כי העדיף שר לשעבר ולא יועמ"ש לממשלה לשעבר כי שר משקף את זווית הראיה של הממשלה כ"לקוח" של הייעוץ המשפטי. בנוסף ציין כי "העדיף אדם עם מרחק של זמן מכהונתו בתפקיד, שטרית כיהן לפני 20 שנה וכן מעדיף אדם עם מידה של קירבה לדעות לגבי תפיסת התפקיד".

מאיר שטרית גדעון סער מירב מיכאלי יהודה וינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד