כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חקירת הזמרים החרדים: "דרמה מיותרת. אין פאניקה"

מפיקים בתעשיית המוזיקה החרדית מרגיעים: "מדובר בחקירות המתנהלות כבר תקופה ארוכה" • ומי הלשין? "יש לנו הערכות וספקולציות. יתכן שחלק מהנחקרים נכשלו בלשונם"

חקירת הזמרים החרדים: "דרמה מיותרת. אין פאניקה"



חקירת רשות המיסים נגד תעשיית המוזיקה החרדית בישראל - הפכה ביממה האחרונה לשיחת היום בקרב האומנים במגזר. רבים מהם ניסו להבין מה קרה, מי הנחקרים העיקריים, והאם התנהלותה של התעשייה תשתנה בעקבות החקירה?

חלק גדול מהנחקרים עד כה הם אמנים המיוצגים על-ידי המפיקים יוחאי כפיר וישראל לובין.

עד לפני שנתיים, השניים ניהלו משרד משותף שייצג זמרים רבים המופיעים מידי ערב בחתונות ואירועים. אך בעקבות סכסוך אישי הם התפצלו. היום כפיר ולובין מייצגים בנפרד שורה ארוכה של אומנים.

עוד בנושא:
בהלה בתעשיית המוזיקה: מס הכנסה חקר עשרות

מפיק בתעשייה אומר ל'בחדרי חרדים': "הדרמה מיותרת, אין פאניקה. מדובר ב-20 מכתבים שנשלחו למשפחות במטרה לקבל מידע אודות אנשים מסוימים שהרשות החלה לחקור את התיקים שלהם כבר לפני תקופה ארוכה. אין כאן כלל ניסיון לחקור תעשייה שלימה".

יוחאי כפיר וישראל לובין. צילום: יעקב כהןצילום: יוחאי כפיר וישראל לובין. צילום: יעקב כהן
יוחאי כפיר וישראל לובין. צילום: יעקב כהן


"במדינה שלנו עולה הרבה כסף להוכיח שאתה צדיק"

המפיק יוחאי כפיר סבור גם הוא כי הדרמה קטנה עד בלתי קיימת והפרשה תסתיים בקרוב. "עד לפני שנה שמענו על מעצרים וחקירות של זמרים ישראלים. כעת הגיע תורם של האומנים החרדים", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', ולא שולל את אפשרות ההלשנה: "יש לנו הערכות וספקולציות לגבי אנשים שחיפשו לדפוק אומנים שונים או אותנו, אבל עכשיו צריכים לחפש פתרונות מהותיים".

כפיר מסביר כי נזק נגרם לזמר או נגן שנחקר בגין העלמות מס או דיווחים שונים גם אם הוא טהור לחלוטין. "זה לא משנה אם אתה צדיק או לא. במדינה שלנו עולה הרבה כסף להוכיח שאתה צדיק. אתה נכנס לתוך תהליך ארוך שיעלה לך עשרות אלפי שקלים ולכן צריך לפתור את זה".

"איך מתנהלת חקירה כזו?" אנחנו שואלים את כפיר והוא משיב: "יש לרשויות נטייה לייצר סכסוכים עם האנשים שקשורים בחקירה כדי שאחד יפיל את השני. ייתכן במקרה הזה שחלק מהנחקרים קנו את הבלוף ונכשלו בלשונם. אין מה לעשות. הם בני אדם".

והסיקור של התקשורת החרדית בפרשה?

"דרמטי יותר ממה שזה".
ישראל לובין יוחאי כפיר חקירה זמרים מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד