ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לפיד לחרדים: "אל תגידו לי מה לעשות בשבת בפייסבוק"

לפיד בעימות • לגפני: "למה אתם מוכרחים להרגיש ששונאים אתכם?" • "המדינה סיימה לקבל ממך הוראות" • ולמה ניסים זאב מרחם על ביבי? • צפו במושב פתיחה סוער

יאיר לפיד, בכנסת. צילום: פלאש90
יאיר לפיד, בכנסת. צילום: פלאש90

קרקס של ממש בישיבתה הראשונה של כנסת ישראל במושב הקיץ: שבע הצעות אי אמון שהוגשו מטעם סיעות האופוזיציה השונות, גררו מסע של עימותים, ובמרכזם עימות חריף ורווי עקיצות הדדיות בין שר האוצר יאיר לפיד לחברי הכנסת החרדים.

לפיד עלה לדוכן להגיב להצעת אי האמון של ח"כ מאיר פרוש וסיעת יהדות התורה "אני משתתף בצערו של אדוני על זה שאתם לא בקואליציה, אני מבין שזה קשה, ועוברים עליכם ימים לא פשוטים. הקשבתי לנאומו של פרוש, הוא דיבר על המיסים שהולכים להעלות מול הגירעון, אני רוצה להיזכר, הממשלה שיצרה את הגירעון לא הייתם שותפים לה? הייתם עד עכשיו על המאדים? 30 שנה ישבתם בממשלה, הגירעון הזה רשום על שמכם ואני רק זה שצריך לפתור אותו, גם לא הייתם החברים הכי זולים בקואליציה הזאת אני מזכיר לך".



כאשר פרוש הגיב ללפיד, המשיך האחרון לתקוף: "היה לך העוז להגיד שהדבר המרכזי במדינת ישראל הוא הנושא הבטחוני ואתה מודאג מאחוזי הגיוס, אתה מודאג מאחוזי הגיוס? אל תדאיג את עצמך, הממשלה הזו תטפל בזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים - היישר מתוך החצר האחורית שלך. על השתמטות היא מגונה ואנחנו מגנים גם את ההשתמטות בשינקין, וכולם יתגייסו".

"איש אינו שונא אתכם, למה אתם מוכרחים להרגיש ששונאים אתכם?" שאל לפיד את גפני, והוסיף: "הדבר היחיד שקרה שאתם לא בקואליציה, זה נקרא דמוקרטיה".

גפני הגיב מיד: "דבר על כלכלה לא על החרדים" - ונענה: "המדינה סיימה לקבל ממך הוראות, בגלל זה אתה כבר לא יו"ר ועדת הכספים כי נמאס לקבל ממך הוראות. מדינת ישראל וממשלת ישראל לא רשומה על שמכם בטאבו, יש דבר כזה ממשלה בלי חרדים, אנחנו מכבדים אתכם ומאמינים בחשיבות קולכם הדמוקרטי מספסלי האופוזיציה".

"לגבי שאלתך על הרעבת ילדים", המשיך לפיד לענות לפרוש, "לא ניתן לאף ילד במדינת ישראל להיות רעב, אבל אזכיר לך, הגוף שאחראי לפרנס ילדים נקרא ההורים שלהם, כשאתה מביא ילד לעולם הזה אתה האדם הראשון שאחראי עליו, ולא מתוך הנחה שאנשים אחרים יפרנסו אותך".

אייכלר הגיב מיד: "אנחנו אחראים על הילדים ולא רוצים ממך כלום, רק אל תגזול לילד את הכסף". לפיד הגיב לו מיד: "שמעתי שקראת למרד מיסים, ואני רוצה לחזור על בדיחתו של חברי חנוך דאום שאמר מה תציע אחרי זה שחרדים לא יתגייסו? הקצבנו כבר 200 מיליון שקל לרווחה רק להבטיח בטחון תזונתי שלא יהיה ילד רעב במדינת ישראל".

ח"כ מקלב פנה ללפיד ושאל: "האם קיבלת היתר מרב המפלגה שלך לכתוב בפייסבוק בשבת?" לפיד לא נשאר חייב: "אני מוציא הודעות בשבת מפני שאני אינני שומר שבת, אני לא אומר לכם מה לעשות בשבת ואתם אל תגידו לי מה לעשות בשבת, אני אוציא הודעות בפייסבוק מתי שאני חושב", זעק בזעם, ונטל קרדיט על בניית אלפי דירות בדימונה, אך ליצמן טרח להזכיר לו מיד: "אל תיקח קרדיט על מה שאטיאס התחיל".

גם סגן השר אופיר אקוניס השיב להצעות, תוך שהוא עוקץ קלות את לפיד ומציין "איני מתכתב ומפרסם בפייסבוק שלי בשבת", מתעמת עם חכ"י העבודה על אנמיות, מתייחס לשרידי קדימה ותוקף את המפלגות הערביות.

אקוניס גם הוסיף משפט מסקרן ביחס לבנט: "נפתלי בנט אינו קובע את מדיניות הממשלה".

בהמשך דיברו נציגי הסיעות: ח"כ רות קלדרון ציטטה בדבריה סיפור מהגמרא, ועסקה במשמעויותיו, ואילו בדבריו של ח"כ ניסים זאב הוא התמקד בנתניהו: "ארבעים יום וארבעים לילה הוא לא אכל ולא שתה, התעללו בו יאיר לפיד ונפתלי בנט. אני לא מסוגל להצביע אי אמון באדם הזה אחרי שהוא אכל מרורים עד ערב פסח, אפילו אשת הברזל שרה נתניהו לא הצליחה להגן עליו. היום בערב כשיכבו אורות בכל המדינה בשעה 20:00 אפשר לכבות פה את האורות בכנסת - הכסיל בחושך הולך".
כנסת מושב קיץ שידור לפיד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד