י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המרצה התעלמה

השיעור במכללה שיצא משליטה: "גועל נפש"

סטודנטית במכללת אחוה קראה לסטודנט בדואי "ערבי מסריח", אך המרצה שניהלה את הדיון התעלמה וטענה: "היא לא התכוונה". הסטודנט שלעברו הופנו הדברים התרעם: "זה גועל נפש"

השיעור במכללה שיצא משליטה: "גועל נפש"
אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך שיעור מקוון במכללת אחוה, סטודנטית קראה לסטנדרט "ערבי מסריח" בצהרי יום שישי, אך המרצה התעלמה והגנה על הסטודנטית. כך פורסם ב"ווינט".

המרצה פתחה את השיעור, ולפתע נשמעת אחת הסטודנטיות אומרת: "מעצבן אותי", ולאחר שהמרצה ביררה, היא השיבה: "הנה, הערבי המסריח". בתגובה, המרצה אמרה: "אני משתיקה אותך" וציינה ש"היא לא התכוונה".

סטודנטית ערבייה התערבה בשלב הזה: "למה? היא לא מתחשבת שיש כאן מהמגזר הערבי. "מה זה ערבי מסריח? למה היא אמרה ככה?", והמרצה משיבה לה: "אני השתקתי. לא שמעתי מה היא אמרה".

הסטודנט שלעברו הופנו הדברים התערב בדיון: "מישהי אמרה ערבי מסריח. אני ערבי מסריח? זה לא נעים, גועל נפש". המרצה השיבה לו: "אתה ממש לא"

ממכללת אחוה נמסר בתגובה: "בשיעור שנערך בשישי בצהריים התרחש אירוע חמור ביותר בו סטודנטית העירה הערה גזענית לסטודנט מהחברה הבדואית בכיתתה. אירוע זה מזעזע את המכללה, מנוגד לרוח אחוה ואנו מצרים עליו מעומק לבנו. במכללת אחוה לומדים שנים רבות יחד ובשותפות מלאה סטודנטים מאוכלוסיות מגוונות והמכללה מקדמת אהבת אדם, שוויון ואחוה.

"עם היוודע האירוע, פעל הסגל הבכיר של התכנית, יחד עם נשיאת המכללה לטיפול מיידי באירוע החמור. הנשיאה שוחחה באופן אישי עם הסטודנט עוד בשישי בערב, הביעה בפניו את צערה העמוק והתנצלה על שספג הערה כה גזענית ומשפילה במסגרת אקדמית האמורה להיות מוגנת ושוחרת-דעת. במקביל, שוחחה ראש חטיבת הלימודים עם המרצה, אשר תגובתה לא הלמה את חומרת האירוע, וחידדה עמה נהלים לגבי התנהגות המצופה ממרצה הנתקלת באירוע פוגעני כזה בעתיד. סטודנטים יהודים שהיו בשיעור מחו על האמירה הקשה והסטודנטית שקיללה אף התנצלה. עם זאת, המכללה מגלה אפס סובלנות להתנהלות גזענית, וכבר אתמול הודיעה לסטודנטית כי היא תועלה לאלתר לוועדת משמעת בגין התנהגותה החמורה".

עוד נמסר מהמכללה: "בשיחת הנשיאה עם הסטודנט הועבר מסר זה, ומיד עם צאת השבת יעודכנו כלל הסטודנטים והסגל באירוע החמור. בתוכנית הלימודים במכללה תבוצע השבוע למידה של הסטודנטים בעניין ויחודדו הנהלים והטמעת ערכי השוויון עליהם מושתתת המכללה משך עשרות שנות פעילותה".

גזענות מכללה אקדמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד