י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אמירה חולנית שמעודדת רצח"

קרא להכניס גז לאוהל החסידים • דרישה מהיועמ"ש לחקור

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה כנגד גולש ברשת טוויטר שהגיב בצורה מסיתה לרצח, לתיעוד שפרסם כתבנו ובו נראים אלפי חסידים שרים ורוקדים באוהל ענק. "לאטום את האוהל ולהזרים פנימה גז", כתב הגולש שיש לו היסטוריה של ביטויים קשים כלפי החרדים

קרא להכניס גז לאוהל החסידים • דרישה מהיועמ"ש לחקור
חסידים על טריבונה צילום: אהרן קראהן, פלאש 90

ציוץ של כתב 'בחדרי חרדים', משה ויסברג, מעורר סערה. מדובר בפרסום תיעוד בטוויטר של אלפי חסידים שרים ורוקדים אמש (מוצאי שבת) בבורו פארק, כשאחד הגולשים הסית בצורה קשה נגד החסידים והציע לסגור את המקום ולהזרים גז פנימה. בתגובה דורש חבר הכנסת משה ארבל, לחקור את המסית בגין הסתה לרצח.

הגולש נועם איל, הגיב לסרטון וכתב: "צריך להתחיל לנצל הזדמנויות כאלה, לאטום את האוהל ולהזרים פנימה גז".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס פנה ליועץ המשפטי לממשלה וכתב "מדובר באמירה חולנית שמעודדת אלימות ורצח כלפי מגזר שלם על לא עוול בכפו, באופן בו רצחו הנאצים ימ"ש את היהודים באירופה. דבריו של איל אף נותנים הצדקה בעקיפין למעשיהם המזוויעים. זוהי הסתה ברורה, קשה וחמורה לאלימות על רקע דתי, קשה לדמיין הסתה קשה מזו".

הציוץ והתגובה המסיתה.

ארבל הציג בפנייתו ליועמ"ש ציטוטים נוספים של אותו אדם, "עיון קצר בדף הטוויטר של איל מלמד כי מדובר במי שמלא שנאה לציבור החרדי ומבקש לשתף בכך את הציבור". כך, כתב אותו אדם לפני כמה חודשים ״כל יום עוד חרדי מתפגר. כל יום אורגיית קורונה של מלא דוסעלך... לא יכול להגיד שאני משתתף בצערם. אני לא. כל פעם מקווה שאולי זה החרדי שצרח עלי במכולת כי ביקשתי לשמור מרחק".

ברשת פורסם שמו ומספר הזהות של אותו גולש מה שיקל על המשטרה לאתר אותו, לפי ארבל הוא תושב חיפה. כאשר הטענות נגדו הם כי הוא עובר על איסור על הסתה לאלימות לרבות קריאה לעשיית מעשה אלימות, דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או הזדהות עמו.

לפי החוק, כדי לפתוח בחקירה, נדרשת פנייה מהיועמ"ש לממשלה וארבל מציין בפניו: "ברור מהקשר זה כי לאיל הייתה מטרה ברורה להגיע לציבור רחב ולהסיתו לפעולה. על רשויות האכיפה לנקוט יד חזקה נגד מסיתים המפיצים את שנאתם ברשתות החברתיות".

הסתה לרצח חסידים משה ויסברג אביחי מנדלבליט משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד