י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'מוהל הסלבס' יורה: "יאשימו אותי גם ברצח או בשוד"

הרב אבי זרקי סוגר חשבון-עם הרב אברהם יוסף: "הזמן שלי להשיב לו על עגמת נפש שעשה לי" • מגיב לטענות על פגיעה בצעירה, ומכחיש כל קשר ל'אח הגדול' • ראיון ללא כפפות

הרב אבי  זרקי
הרב אבי זרקי



"אנשים אומרים שאני מדבר לשון הרע ומוציא דיבה על רבנים, בעוד הם בעצמם מדברים עליי לשון הרע וממציאים עליי סיפורים שלא היו ולא נבראו. קשוט עצמך תחילה ואחר כך קשוט אחרים", כך מגיב היום (ב) המוהל הרב אבי זרקי בשיחה נטולת כפפות עם 'בחדרי חרדים'. "כל עוד רבנים שיקרו וגנבו והדבר לא פגע בי – שתקתי, ברגע שפגעו בי ללא סיבה - שמרתי לעצמי את הזכות להגיב".

הרב זרקי מוכר כ'מוהל הסלבס' בציבור החילוני וכרב בצפון תל-אביב. מידי יום הוא מלהיט את הרשתות החברתיות בפוסטים שמעוררים תגובות מתלהמות בעד ונגד. אתמול הוא פתח חזית בדף הפייסבוק שלו נגד הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של העיר חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית. זרקי כינה את הרב יוסף בכינויי גנאי חריפים, והציע לידידיו הגולשים 5,000 דולר עבור מידע שעשוי להפליל את הרב יוסף.

המתקפה נגדו לא איחרה לבוא. ברשתות החברתיות הותקף זרקי כי הוא פוגע בכבודם של רבנים. זרקי מקדים ומסביר: "אין לי דבר נגד מוסדות הדת הרשמיים במדינת ישראל. הם ממלאים את עבודתם נאמנה. אך הבעיה היא שבתוך המוסדות האלו נכנסו אנשים שהם בעלי קשרים ולא בעלי כישורים.

"אם הייתי אומר לפני 20 שנה שרבנים יואשמו בשוחד, או שהמשטרה תמליץ להגיש נגדם כתב אישום, מיד היו אומרים עליי שאני צריך ללכת להיבדק אצל פסיכיאטר. והנה היום אנחנו שומעים כל שני וחמישי על רבנים שהם שקרנים, גנבים וכו'. למרות זאת, כל עוד הדברים לא נגעו לתפקידי או לחיי, לא אמרתי כלום".

לדבריו, התפנית חלה לפני יותר מ-10 שנים. "התחלתי להשתמש בבריתות בחפץ מגן - שקיבל את האישור של גדולי הפוסקים בישראל, ומאפשר למוהל לשלוט על כמות הדם שתצא בברית המילה. בשנת 2002 שידרו את השיטה שלי בפריים-טיים בטלוויזיה, ויומיים אחר-כך קיבלתי מכתב מהרבנות הראשית שהם שוללים לי את הסמכות לשמש כמוהל.

"ככה עושים דין לאדם? למה לא זימנו אותי להשמיע את דעתי? הייתי בחור בן 32, דל אמצעים, עוד בטרם נכנסתי לעולם העסקים. אמרתי לעצמי שאף אחד לא יאמין לי, אם אני אצא נגד הרבנות. הבטחתי אז שביום מן הימים כשיהיה לי כסף, המשימה הראשונה שלי תהיה לטהר את שמי".

"לא הולך לאח הגדול, שוקל לתבוע מי שפרסם את הדברים"

הרב זרקי טוען כי את הפוסט נגד הרב אברהם יוסף הוא פרסם לאחר שהאחרון 'לכלך' עליו, לדבריו. "אדם הזמין אותי לערוך אצלו חופה וקידושין ברבנות חולון. לאחר שהוא הגיע לרבנות עם המכתב שלי, הוא צלצל אליי ושאל אותי איך אני לא מתבייש להתחזות לרב? הוא סיפר לי שהוא ביקר ברבנות וכך הוא שמע מהפקידה.

"באותם ימים הגעתי אל הרב אברהם יוסף והוא התחיל להאשים אותי בהאשמות חמורות: 'אתה פושע. תוריד את הפראק. אינך ראוי להיות רב'. השתתפתי באירוע מכובד שהזמינו אליו רבנים חשובים וגם את הרב אברהם יוסף. בנאומו הוא הזכיר את כל הרבנים, וכשהוא הגיע אליי הוא פשוט התעלם ממני. זה הזמן שלי לעצור אותו ולהשיב לו על עגמת הנפש שעשה לי".

אמש לאחר שפורסם הפוסט של זרקי, העלה העיתונאי אפרים גלעד האשמה לפיה הרב זרקי פגע בעבר בצעירה שהתייעצה עמו. "לא היו דברים מעולם", אומר זרקי. "אם אותו בחור יביא את הבחורה הזו מולי, אני אתן לו 100 אלף דולר. אני לא מקבל נשים לבד, אלא רק כשאשתי איתי יחד, ותמיד הפגישות שלי מתועדות. אני לא אתפלא אם יאשימו אותי ברצח, בשוד בנק או בכל עבירה אחרת. היום כדי להילחם באדם, אפשר להוציא את המתים מקברם".

באשר לשמועות כי הוא מתכוון להשתתף בתוכנית הטלוויזיה 'האח הגדול' השיב: "שקר וכזב. מעולם לא פנו אליי. אשקול לתבוע את מי שפרסם את זה. אם הייתי הולך לתוכנית כזו, הייתי מפרסם את הדברים".

את תגובתו של הרב אברהם יוסף לא ניתן היה להשיג.

מהעיתונאי אפרים גלעד נמסר בתגובה: "אין עשן בלי אש".
אבי זרקי האח הגדול הרב אברהם יוסף השמצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד