כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אוֹר מֻפְלֶא רוּם מַעְלָה • חדש: תחבורה אווירית למירון

יוזמה מקורית: מסוקים יטיסו מתפללים למירון לאורך כל הילולת רשב"י • המפעילים: "מתאים במיוחד לילדים ומבוגרים, או למי שרוצה להספיק את ההדלקות הראשונות"

מסוק
מסוק

יוזמה חדשנית ומקורית: קבוצת יזמים תפעיל שלושה מסוקים שיטיסו נוסעים למירון לאורך כל היממה של הילולת ל"ג בעומר - מה שיחסוך מהטים את הנסיעה הארוכה והמפרכת, את הצורך לשהות בשבת במירון כדי להספיק את ההדלקות הראשונות, ובעיקר - יספקו חוויה של צפיה מהאוויר על הנעשה בהר.

המסוקים ימריאו ממנחת מסוקים מיוחד במרכז ירושלים, לשם יגיעו הנרשמים, שייפרדו מכמה מאות דולרים בעבור צד אחד (ומכמה מאות נוספים, אם ברצונם גם לשוב באמצעות המסוק לירושלים).

המסוקים ינחתו במושב מירון, במקום שיוקצה במיוחד עבור כך, והם יפעלו הלוך ושוב לאורך כל היממה - בכפוף לכמות הנרשמים מראש.

פיני רוזנברג, ממפעילי היוזמה, מסביר ל'בחדרי חרדים': "בכל שנה יש הרבה שמתלוננים על הזמן שנמשכת הנסיעה ועל הפקקים, שלא לדבר על למצוא חניה בהר ולהיטלטל עם ילדים או מבוגרים, השנה, בפרט בשל כך של"ג בעומר חל במוצאי-שבת, הרי שמי שלא ישהה במהלך השבת במירון עשוי להפסיד את ההדלקות הראשונות, ומניסיון, גם הפקקים הנוצרים במוצאי השבת מעכבים את התנועה בדרך למירון. לכן, פיתרון של שימוש במסוקים נראה כמו הרעיון הטוב ביותר".

• כמה מקומות יש בכל טיסה כזו?

"כל מסוק מכיל 13 מקומות, וישנם גם מסוקים קטנים יותר, שאולי יגוייסו בהתאם לצורך".

• האם מדובר בפתרון לגבירים בלבד?

"ממש לא, המחיר שווה לכל נפש, לא מדובר כאן באיזו טיסת לוקסוס מיוחדת, אלא בניסיון לאפשר לכמה שיותר אנשים להגיע באופן הנוח ביותר. עם זאת, ברור שלא מדובר עדיין במספרים של מאות ואלפי איש, והכמות מוגבלת. לכן כל הקודם זוכה".

• כמה נרשמו עד עכשיו?

"יש עד כה התעניינות רבה, מהארץ ומהעולם, אך עדיין לא נקבעו זמני הטיסות, והם יותאמו לפי הביקוש והצרכים. עם זאת, אני כבר יכול לומר שנוציא מסוקים להדלקה של תולדות אהרן ובאיאן, כמו גם לתפילת ותיקין".



מסוק רשב''י ותיקין בויאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד