כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עליזה לביא תכהן כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה

חברת הכנסת הטריה מ'יש עתיד' הסבירה את קידום האישה מנקודת מבטה: "65 שנה אנחנו צועדות לאחור, למרות העלייה במודעות והחקיקה הרבה שנעשתה"

עליזה לביא. צילום: פלאש 90
עליזה לביא. צילום: פלאש 90

הוועדה לקידום מעמד האישה בחרה בח"כ עליזה לביא מיש עתיד לתפקיד יו"ר הוועדה.

"למרות העלייה במודעות והחקיקה הרבה שנעשתה, כבר 65 שנה אנו צועדות לאחור", אמרה יו"ר הוועדה עליזה לביא. "הנתונים הקשים שהוצגו היום בפני הועדה מצביעים על קיומן של בעיות רבות הדורשות טיפול, ועל אתגרים רבים העומדים לפתחנו. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו, חקיקה, יצירת מודעות, מעקב, תיקון עוולות, ובעיקר בניית דיאלוג ויצירת חזון משותף, על מנת לשפר את מעמד האישה בחברה הישראלית".

לביא הודיעה כי תמנה לוועדה משקיפות, נציגות של מגזרים שלא זכו לייצוג הולם בכנסת, כמו נשים חרדיות, בדואיות, דרוזיות וערביות.

ח"כ יריב לוין, יו"ר הקואליציה: "דוגמה לחשיבות ההתייחסות לנושא מעמד האישה בכל תחום הוא הניסיון שנעשה להסדרת ההתישבות הבדואית בנגב. בעיני אין סיכוי לתוכנית שאין בה פיתרון לנשים, בעיקר נשים צעירות, בתחומי ההשכלה, הביגמיה, נישואין בכפייה. הוועדה חייבת ליזום דיונים שיתנו פתרונות לבעיות יומיומיות כמו מקלטים לנערות בסיכון ונישואין בכפייה".

ח"כ דב חנין שבירך את היו"רית החדשה, אמר: "דרך ההתייחסות לנשים אנו מקבלים אינדיקציה לשאלת החברה בכלל. לכן אני מברך את היו"רית החדשה על ראייתה הרחבה. כך צריך להתייחס לנושא מעמד האישה. המון נושאים נראים אחרת כששואלים – ומה זה יעשה לנשים? בשכות הראייה המגדרית למדנו להתייחס אל התקציב כאל משהו שמשפיע על בני אדם".
עליזה לביא מעמד אישה ועדה מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד