י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על הפרק: גיור ומתווה הכותל

החרדים ייכנסו לממשלה? חילוקי הדעות בין ליברמן ללפיד

בישיבת הסיעות של מפלגתם, הדגישו לפיד וליברמן את רצונם ביישום מהיר של מתווה הכותל. אך בכל הקשור לכניסת החרדים לקואליציה ינשם חילוקי דעות בין השניים: ליברמן מתנגד, לפיד מציב תנאים להצטרפות

החרדים ייכנסו לממשלה? חילוקי הדעות בין ליברמן ללפיד
לפיד וליברמן צילום: Miriam Alster/Flash90

במהלך ישיבת הסיעות השבועיות, העלו ראש מפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד, ליברמן ולפיד, את התאגרים הבאים של הממשלה, והתייחסו לנושאים שובילו לחיכוך מול החרדים, בראשם מתווה הכותל, אותו ינסו לקדם כעת. השר אביגדור ליברמן העלה גם דרישה לקדם בחודש הקרוב את מתווה הגיור בו כל רב עיר יוכל להעניק גיור.

"העברת התקציב יצרה נכס והוא היציבות הפוליטית. פונה לכל ראשי הקואליציה: אל תפתיעו ואל תביכו אחד את השני. הכל צריך להיות מוסכם מראש", ביקש שר האוצר ליברמן מחבריו לממשלה. ליברמן הודיע כי "נבקש לקדם בחודש הקרוב את נושא הגיור ע"י רבני העיר ומתווה הכותל".

ליברמן כמו גם יאיר לפיד התחייבו לקדם בהקדם את מתווה הכותל וליברמן כאמור, העלה גם את נושא חוק הגיור: "יש הסכם קואליציוני ברור שמחייב את כולם לתמוך במתווה הגיור. מתווה הכותל אושר בממשלת נתניהו, אבל הוא נכנע לדרעי וליצמן והקפיא את ההחלטה. הגיע הזמן להחיות את המתווה הזה, כי הוא סביר".

השניים היו חלוקים לגבי כניסת החרדים לקואליציה, בעוד ליברמן התעקש שלא לצרף אותם וחזר על כך גם בסיעה היום, כשאמר: "הקואליציה אמנם לא רחבה, אך יציבה מאוד. משוכנע שתמצה את ימיה". הוא הדגיש, "היינו ברורים לגבי אפשרות צירוף ש"ס ויהדות התורה. עמדתנו לא השתנתה, ואני לא רואה שום סיבה לעשות זאת אם אנחנו רוצים לממש את כל יעדי התקציב"

יאיר לפיד מנגד תומך אמנם בצירוף החרדים ואמר כי יפעל לשלבם לו יסכימו לקווי היסוד, "רוצים לטפל בכל הנושאים. לא תיכנסנה מפלגות נוספות לממשלה ללא הסכמת ראשי הקואליציה, אם אחת המפלגות החרדיות תסכמנה לקבל את קווי היסוד  בנושא יציאה לעבודה ונושא הגיוס אפעיל לא מעט מכוחי עבור זה", לפיד הוסיף ותקף, "כרגע זה לא רלוונטי כיוון שהם (החרדים א.ק.) קשרו את גורלם לנתניהו וכבולים איתו בשרשראות לאופוזיציה"

אביגדור ליברמן לפיד החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד