ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החרדים ללפיד: "רב המפלגה שלך התיר לך לכתוב בשבת?"

אלי ישי משיב ללפיד בסרקזם: "איך גילית שהחבאנו כסף גנוב בסעיפי הביטחון?" • גפני: "שיתמקד בכלכלה ולא יסיט את הנושא לחרדים" • אייכלר: "רק אל תגזול לילדינו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



חברי הכנסת החרדים, מש"ס ומיהדות התורה, כבר סימנו את האויב בקדנציה הנוכחית - שר האוצר יאיר לפיד, זה האחרון מצידו סימן גם הוא את החרדים כמטרה, ודומה כי הקרבות וההתנצחויות המילוליות בין הצדדים יהפכו למחזה קבוע במשכן הכנסת.

את ה'סיפתח' קיבלנו היום (ב) בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, לפיד הגיע הפעם מוכן כדבעי לעימות, ובעוד ח"כי ש"ס דממו במליאה ובחרו לחבוט בלפיד בהמשך, החברים מיהדות התורה בקושי אפשרו לשר להשלים שני משפטים רצופים.

"הרב של המפלגה שלך התיר לך לכתוב סטטוסים בשבת?" זעק אורי מקלב, ואילו ישראל אייכלר הזהיר: "אל תעז לגזול מילדינו את הכסף שלהם, אנחנו נדאג להם אבל אתה אל תגזול".

קודם לנאומו של לפיד, דיבר מגיש הצעת אי האמון מטעם יהדות התורה, ח"כ מאיר פרוש, פרוש תקף את לפיד על כוונתו לקצץ לשכבות החלשות, וטען כי העלאת מיסים אינה הפתרון לגירעון. פרוש גם התייחס ברמיזה לאחוזי ההשתמטות אצל החילונים, והזהיר את לפיד כי יהדות התורה תילחם נגד הרעבת ילדים.

ח"כ משה גפני, שנשא דברים בהמשך, הגיב: "עם כזה שר אוצר אני גאה להיות באופוזיציה. אנחנו לא ניכנס לויכוח עמו בנושא חרדים, שיענה על שאלות בענייני כלכלה ולא יסיט את הדיון לנושא חרדים". גם בעת נאומו של לפיד דרש ממנו גפני להתמקד בנושאי כלכלה, וזכה לקיתונות של בוז וזעם.

אלי ישי, שלא הגיב במליאה, שלח את תגובתו ללפיד מעל דף הפייסבוק: "חברים יקרים, שמעתי הערב את נאומו של לפיד. רציתי להתנצל בפניכם, כמו גם בפני יתר עם ישראל. אני אשם בגרעון של מדינת ישראל! לאורך השנים לקחתי, אני ובני משפחתי וכן שכני ומכרי, כמו גם ייתר האוכלוסיה החרדית - כספים שלא כדין מהקופה הציבורית. מי אתם חושבים מימן את הטיסות שלי לחו"ל? את מלונות החמש כוכבים בהן שוכנים החרדים כולם? המרצדס בכניסה? - על חשבונכם.

"יאיר ידידי, נאומך הזחוח והיהיר הביא אותי להתוודות על הכל. איך הצלחת לגלות תוך זמן קצר את מה שניסינו להסתיר ולהחביא תחת סעיפי בטחון שונים ומשונים ןבעיקר מנופחים, סעיפי הנחות לחברות העסקיות השונות לרבות תחת המצאות של מיסים כאלה ואחרים - הכי אהבתי את התקופה שהצלחנו להחביא את הגנבה תחת סעיפי התספורות, התשתיות והגז. כמעט הצלחנו, ואז באת היום וגילית לכולם שאנחנו בעצם עשירי המדינה. או יאיר".

צפו בנאומו של ח"כ מאיר פרוש:



צילומים: קובי הר צבי













































אייכלר ישי לפיד פייסבוק כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד