י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עליית הגויים לישראל

משבר מדיני? זעם על רה"מ בנט באתיופיה: קצינים שהשתתפו בטבח

ראש ממשלת אתיופיה זועם על ראש הממשלה בנט, על כך שבין העולים החדשים שהעלתה ישראל בחשאי, נמנים גם קצינים שהשתתפו בטבח של המורדים - ונמלטו לישראל

משבר מדיני? זעם על רה"מ בנט באתיופיה: קצינים שהשתתפו בטבח
עולים מאתיופיה נוחתים בנתב"ג צילום: תומר נויברג, פלאש 90

העלאת הגויים מאתיופיה לישראל: קודם הפרסום, ראש ממשלת אתיופיה אבי אחמד זעם על ראש הממשלה בנט בשיחה בין השניים. כך פורסם ב"חדשות 13".

אחמד שוחח עם בנט בקשר לעליית עשרות אתיופים לישראל, וזעם בטענה כי בין העולים ישנם כמה קצינים שהשתתפו בטבח של המורדים באזור ונמלטו באמצעות ההעלאה מאתיופיה.

כזכור, אתמול דווח כי עשרות אזרחי אתיופיה שישראל העלתה השנה במבצע חשאי מאזור הקרבות במדינה, התגלו כלא-יהודים.

ההחלטה החשאית להביא ארצה קבוצה של אזרחי אתיופיה התקבלה במהלך השנה האחרונה על ידי ממשלת נתניהו, זאת בשל מידע שהתקבל בירושלים ולפיו חייהם בסכנה. באותו זמן, מלחמת האזרחים באתיופיה הייתה בשלביה הראשוניים והתמקדה בעיקר באזור חבל הארץ הצפוני תיגראי.

החשש היה לחייהם של אנשי "זרע ישראל", בני משפחות בעלות שורשים יהודיים הזכאיות לעלייה ארצה על פי החלטת ממשלה, המתגוררים במקום.

השנה אישרה ממשלת בנט את ביצוע המבצע והוא יצא לדרך - 61 עולים הובאו מאתיופיה. הם שוכנו במרכז הקליטה בבית אלפא, ושם עברו הליך זיהוי על ידי משרד הפנים ורשות האוכלוסין.

\אלא שאז הבינו אנשי הרשות כי ככל הנראה בכלל לא מדובר בצאצאים לזרע ישראל וחייהם לא היו, בזמנו, תחת סכנה ממשית מכיוון שהם כלל לא התגוררו באזור הקרבות. בעקבות החשדות פתחה רשות האוכלוסין בבדיקה חשאית של הנושא.

יהודי אתיופיה אתיופיה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד