י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"סיכון לפגיעה בחיי אדם"

מאסר או קנס כספי: תיאסר הדלקת אש בשטחים פתוחים

נציב הכבאות חתם היום על צו האוסר הדלקת מדורות במועדים ובאזורים מסוימים, בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להיווצרות שריפות והתפשטותן תוך סיכון חיי אדם | העובר על הצו צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 ש"ח

כיבוי שריפה, ארכיון
כיבוי שריפה, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים המעלים את הסבירות להיווצרות שריפות והתפשטותן תוך סיכון חיי אדם, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם היום (שני) על צו איסור הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים, בהתאם לתקנות.

הצו יחול בכל שמורות הטבע ,חורש ויער, ובכל שטח שבו קיימת צמחייה דליקה וכן בכל תחום יישוב, ולרבות בשטח בסמוך הנמצא במרחק של עד 500 מטרים מהם.

הצו ייכנס לתוקפו החל מהיום, יום שני 8.11.21 בשעה 16:00 ועד ליום שלישי 30.11.21 בשעה 23:00, וזאת בשעות היום החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד לשעה 23:00 בלילה. העובר על הצו צפוי למאסר של עד חצי שנה או לקנס בגובה של עד 75,300 ש"ח.

"בשל היווצרות תנאי מזג אויר חריגים המעלים את הסיכון לפגיעה בחיי אדם ומתוך הבנת כובד האחריות והסכנות הורתי מתוקף סמכותי על צו איסור הדלקת שריפות בשטחים פתוחים", מסר נציב כבאות והצלה דדי שמחי.

"משבר האקלים בארץ ובעולם מחייב התייחסות מערכתית וציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש תוך אימוץ תרבות פנאי אחראית, שקולה ובטיחותית.
אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהישמע להנחיות מצילות החיים שקבענו."

 

מזג אוויר שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד