כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

קנדה: שני מחבלים נעצרו - תכננו פיגוע ברכבת נוסעים

משטרת מונטריאול בשיתוף פעולה עם המשרד האמריקאי לבטחון המולדת עצרו שני פעילי אל קעידא • תכננו לבצע פיגוע בקו הרכבת טורונטו - ניו יורק

גבול ארה"ב קנדה. צילום ארכיון
גבול ארה"ב קנדה. צילום ארכיון

בליל אמש (ב) הודיעו כלי התקשורת בקנדה, כי משטרת מונטריאול והמשרד לביטחון המולדת של ארה"ב, עצרו שני אזרחים ממוצא ערבי, בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע ברכבת נוסעים.

במסיבת עיתונאים בטורונטו נמסר, כי החשודים - שנעצרו לאחר מרדף בטורונטו ובמונטריאול - קיבלו סיוע מארגון אל קאעידה באירן, וכי ככל הנראה התכוונו לפגוע בנוסעי הרכבת בקו טורונטו - ניו יורק.

שני העצורים, שיהאב אסר'ייזר בן 30 ממונטריאול, וראאד ג'אסר בן 35 מטורונטו, נעצרו בסיוע הבולשת הפדרלית האמריקנית, והם מואשמים בקשירת קשר לביצוע פיגוע טרור ולרצח בשיתוף עם ארגון טרור.

השר הקנדי לביטחון הציבור, ויק טואו, אמר בשיחה לעיתונאים: "המעצרים היום מוכיחים כי הטרור ממשיך להיות איום משמעותי על קנדה. קנדה לא תסבול פעילות טרוריסטית ולא תסבול שימוש בשטחה כמקלט לטרוריסטים או לגורמים המסייעים לפעילות טרור".

בשנת 2006 נעצרו למעלה מעשרה בני אדם בחשד שתכננו להטמין מטעני חבלה בשורה של מקומות הומי אדם ברחבי קנדה, 11 מהעצורים הורשעו בסופו של ההליך המשפטי ומרצים עונשי מאסר.
קנדה מחבלים פיגוע טורונטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד