ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ביהדות התורה תהו

מה הביא את הח"כ הש"סניק לתמוך בחוק נגד הערבים?

חברי הכנסת החרדים הופתעו לגלות כי ח"כ אבוטבול מש"ס תומך בחוק של ח"כ קרעי שמפלה את הציבור הערבי שאינו משרת בצה"ל.  בסיעת יהדות התורה הוחלט בישיבת הסיעה להצביע נגד החוק ובסיעת ש״ס צפויים לקבל החלטה בנושא קרוב יותר למועד ההצבעה

מה הביא את הח"כ הש"סניק לתמוך בחוק נגד הערבים?
אבוטבול במליאת הכנסת צילום: בחדרי חרדים

ביום רביעי תצביע מליאת הכנסת על הצעת חוק שהגיש חבר הכנסת שלמה קרעי לעידוד שירות בצה"ל, במטרה לפגוע בעיקר במגזר הערבי, בסיעות החרדיות הופתעו לגלות כי אחד מחברי הכנסת החרדים, משה אבוטבול, הצטרף להצעה ותומך בה. אמנם חרדים הוחרגו מההצעה, אך עדיין בחירתו של אבוטבול אינה ברורה.

הצעת החוק מבקשת לקבוע שמי שסיים שירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי והוא מקרב אוכלוסיות הנמנות עם קבוצה מסוימת הזכאית לייצוג הולם בדרך של העדפה מתקנת, יזכה להעדפה בקבלה לאוניברסיטאות ובמינויים בשירות המדינה על פני מי שלא סיים שירות כאמור.

בהצעת החוק אותו יזם חברת הכנסת קרעי ואליו הצטרף משה אבוטבול מש״ס, הוחרגו חרדים על ידי כך שמי שקיבל פטור מצה"ל או דחייה בשל בעיות דתיות יקבל העדפה הקנויה לו בחוק העדפה מתקנת שיזמו בסיעות החרדיות (ולא בהכרח מיושמות), כך שהחרדים לא יינזקו מהחוק.

נציין כי לא בהכרח מדובר בתמיכה של ח"כ בחוק, וזה דבר שכיח שחברי כנסת חותמים על הצעות חוק מבלי שיודעים את משמעותם, כאשר גיוס תמיכות בהצעת החוק נעשתה בתחילת דרכו של חבר הכנסת משה אבוטבול ולעיתים תהליך החתימות נמשך זמן ארוך.

בסיעת יהדות התורה הוחלט בישיבת הסיעה להצביע נגד החוק ובסיעת ש״ס צפויים לקבל החלטה בנושא קרוב יותר למועד ההצבעה ביום רביעי הקרוב. שעד אז ייתכן ואבוטבול אף יסיר את חתימתו בהמשך.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לפצות על חסכים סביבתיים וחברתיים המסכלים את האפשרות של מי ששירת בשירות צבאי, לאומי או לאומי-אזרחי לקבל הזדמנות שווה להשתלבות ראויה בחברה, לעבוד ולפתח קריירה וכמו כן לתת עדיפות למשרתי שירות צבאי קרבי על פני מי שלא שירת כלל גם אם הוא נמנה על קבוצות הזכאיות לייצוג הולם".

ש"ס משה אבוטבול שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד