י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כבר באוגוסט: יקוצצו 30 אחוז מתקציבי הישיבות

המספרים הראשונים מאחורי המילים: תקציבי הישיבות החרדיות יקוצצו בכ-30% • לפי החלטת ועדת השרים: כל בני ה-22 ומעלה יקבלו פטור משירות צבאי ויתבטל תקצובם

אילוסטרציה, צילום: מנחם הלוי
אילוסטרציה, צילום: מנחם הלוי

המספרים שמאחורי המילים: לאחר חילופי הדברים הקשים אמש (שני) במליאת הכנסת בין שר האוצר יאיר לפיד לחברי הכנסת החרדיים מפרסם הבוקר עיתון 'מעריב' את הקיצוץ הצפוי בתקציבי הישיבות.

לפי הדיווח, הקיצוץ עומד להיות משמעותי: תקציב הישיבות החדש יהיה כ-30% פחות מההתקציב הנוכחי. הקיצוץ יתבצע על פי החלטות ועדת פרי שמנסחת את החוק החדש לגיוס בני ישיבות לצה"ל. שר האוצר יאיר לפיד הודיע כי הוא מקבל את מסקנות הועדה.

תקציב הישיבות החרדיות עומד על מיליארד ו-40 מיליון שקלים ולאחר הקיצוץ הוא יעמוד על 700 מיליון שקלים – 340 מיליון שקלים פחות.

הקיצוץ ייגזר באופן ישיר מהחלטות הועדה, כיוון שתקצוב בן הישיבה הינו במקביל להיותו מוכר כדחוי שירות על ידי רשויות הצבא. עד היום, בן הישיבה תוקצב עד גיל 28, אז קיבל פטור סופי מצה"ל. ועדת פרי מבקשת לתת פטור משירות לכל בן ישיבה שיגיע לגיל 22.

ההיגיון העומד מאחורי ההחלטה, מבחינת הועדה, הוא כי כעת צה"ל יתעסק רק עם הנערים בני 18-22 ויפעל לשילובם בשירות הצבאי. " זה יוביל לכך שהצבא, במקום להתעסק עם כל חרדי בגילאי 28-18, יעסוק רק בחרדים בגילאי 22-18", הסבירו גורמים בועדה ל'מעריב'. "הדבר הזה, בנוסף לסנקציות הכלכליות המסתמנות, יוביל לקיצוץ של 340 מיליון שקלים בתקציב הישיבות החרדיות, וזה שינוי דרמטי לכל הדעות".

בשעה זו מתקיים סיור של ועדת השרים לענייני שוויון בנטל בבסיס תל נוף שבמרכז הארץ. במהלך הביקור יסיירו חברי הועדה במקומות העבודה של חיילי שח"ר וייפגשו גם עם חיילי נצח יהודה – הנח"ל החרדי בפאנל מיוחד. אל השרים תתלווה ראשת אכ"א האלופה אורנה ברביבאי שתסקור בפניהם את מצב המתגייסים החרדים.
קיצוץ תקציב ישיבות ועדת פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד