י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"להתנהל כמפלגה ולא כפלנגות"

הנזיפה וההדרכה לח"כי ימינה אחרי התקריות המביכות

לאחר ההתבטאויות המביכות של סילמן, פינטו וקארה: בישיבת סיעה של 'ימינה' נשמעו נזיפות על התנהלות הח"כים. ניר אורבך אמר לח"כים: "צריך לסנן ולמנן הופעות, צריך שתהיה כאן משמעת סיעתית. בנט אף ביקש מדוברו הפוליטי, יותם בן יצחק, לתת הדרכה לח"כים איך להתראיין

הנזיפה וההדרכה לח"כי ימינה אחרי התקריות המביכות
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת סיעה של 'ימינה' נשמעו נזיפות על התנהלות חברי הכנסת של המפלגה, זאת אחרי שורת התבטאויות מביכות מצד עידית סילמן, שירלי פינטו ואביר קארה.

על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', יו"ר הסיעה ניר אורבך אמר לח"כים: "צריך לסנן ולמנן הופעות, צריך שתהיה כאן משמעת סיעתית. אנחנו צריכים להתנהל כמו מפלגה ולא כמו פלנגות".

אורבך ביקש מחברי הכנסת להתנהל במשמעת תקשורתית, להיות מתואמים וכך לצמצמם אפשרויות של החלקות לשון ו"פיגועים תקשורתיים".

גם יו"ר המפלגה, ראש הממשלה נפתלי בנט, ביקש מהם "גם כשקשה, להוריד ווליום ולהרגיע", והוסיף: "אנחנו יכולים לשלוט בתגובות שלנו, בסגנון שלנו ובאיך שאנחנו נראים בפני הציבור".

על פי הדיווח, רה"מ אף ביקש מדוברו הפוליטי, יותם בן יצחק, לתת הדרכה לח"כים איך להתראיין. "אתם צריכים להיזהר בראיונות לתקשורת, כל משפט לא במקום עושה לנו נזק", הסביר בן יצחק לח"כים.

כזכור אתמול כיכבה חברת הכנסת עידית סילמן, בכותרות בתקשורת. לאחר שנטען כי היא ביימה תקיפה שלה בתחנת דלק במודיעין, אחרי שסירבה לספק פרטים אודות המקרה, סילמן גם טענה כי פרצו לחשבון הטוויטר שלה.

סילמן שיתפה צילום מסך, בו היא מגיבה לצייצנית שתקפה אותה: "קוראת לכל אדם הגון להוריד עוקב מהחלאה הביביסטית הזאת. תתביישי!". שעתיים מאוחר יותר צייצה סילמן וטענה כי לא היא כתבה את התגובה הזאת, אלא מישהו אחר שפרץ לה לחשבון: "‏הערב נפרץ חשבון הטוויטר שלי וציוץ קשה הועלה ונמחק. לכל המודאגים והדואגים, המקרה הועבר גם הוא לקצין הכנסת. לא תפחידו אותי, לא תבהילו אותי. הסבלנות המפליגה בה נקטתי עד עתה, לכל איום - תמה".

לאחר מכן הגיע תורה של חברת הכנסת שירלי פינטו לככב ב"מופע ההתבטאויות המביכות" כאשר תקפה בראיון ל'חדשות 12' את חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שרץ ברשימת 'ימינה' בבחירות, אך לא הצטרף לממשלה וגם הצביע נגד תקציב המדינה. היא כינתה אותו כ"וירוס" בבית המחוקקים הישראלי, "זו דעתי האישית, היא ידועה לכולם, אני אישית הייתי מכריזה עליו כפורש".

שבוע לפני כן כיכב חבר הכנסת אביר קארה כאשר נטש את קבוצת הוואסטאפ המשותפת לחברי המפלגה, בעקבות מתקפה של פינטו נגדו, לא לפני שכתב: "פשוט מפלגה של מטומטמים". דקות לאחר מכן הוחזר קארה לקבוצה וזומן בבהילות לשיחה בלשכתו של ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו בנט.

 

 

נפתלי בנט ניר אורבך עידית סילמן שירלי פינטו אביר קארה מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד