כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצעות לסדר בשבוע: ש"ס 2.9, יהדות התורה 1.85

ועדת הכנסת החליטה על מכסת הצעות חוק והצעות רגילות לסדר היום של חברי הכנסת למושב הקיץ • כל ח"כ מהליכוד יוכל להגיש 2.64 הצעות לשבוע • ובקדימה? 0.5

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ועדת הכנסת המליצה על יושבי הראש הבאים לוועדות: לוועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן מהעבודה, לוועדה לביקורת המדינה ח"כ אמנון כהן מש"ס, לוועדה לענייני עובדים זרים מיכל רוזין ממרצ. בראש ועדת המדע והטכנולוגיה יעמוד ח"כ מיהדות התורה ששמו טרם נמסר. כן לא נמסר שמו של יו"ר הוועדה למאבק בסמים.

כן החליטה ועדת הכנסת על מכסת הצעות חוק והצעות רגילות לסדר היום של חברי הכנסת למושב הקיץ:

סיעות הקואליציה: כל ח"כ מהליכוד ביתנו יוכל להגיש 2.64 הצעות לשבוע. אותו המספר נקבע לח"כים של יש עתיד. ח"כ מסיעת הבית היהודי יוכל להגיש 1.4 הצעות לשבוע והתנועה 0.8 הצעות לח"כ בשבוע. המכסה לכל המושב היא 37 הצעות לח"כ מהליכוד ביתנו, אותו מספר ליש עתיד, 20 הצעות לבית היהודי ו-11.34 להתנועה.

סיעות האופוזיציה: העבודה 4 הצעות לח"כ לשבוע; ש"ס – 2.9 לח"כ; יהדות התורה 1.851 מרצ 1.6; רע"מ תע"ל 1; חד"ש 1; בל"ד 0.8 וקדימה 0.5.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, שניהל את הדיון כמ"מ היו"ר, אמר בתשובה להצעתו של ח"כ מאיר שטרית להגביל את מכסת הצעות החוק הפרטיות שחברי כנסת יכולים להניח על שולחן הכנסת: "הפרלמנט הישראלי אינו עוסק בדבר הכי חשוב – פיקוח על עבודת הממשלה. אנשים מתעסקים בחקיקה כי אין הליכים לפיקוח – אין המצאת מסמכים כמו שצריך ואין חובת התייצבות. צריך להקים מנגנון של הכנסת, שבכל ועדה שפועלת מול משרד ממשלתי תהיה ועדת מעקב שתוכל לפקח ולבקר בצורה מקצועית ותהיה חובת התייצבות ומסירת מידע. זה היה מסיט את משקל העבודה מחקיקה לפיקוח ובקרה. היום אנחנו מכירים מציאות שהשר דואג שלא יבוא לכנסת הפקיד הרלוונטי. עד שלא יקום מנגנון כזה אני מציע לא להתנדב לוותר על סמכויות החקיקה".
כנסת חקיקה קואליציה אופוזיציה הצעות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד