י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שגרירות עדיין לא באופק

וושינגטון תומכת במאמצים של הטאליבן לחסל את דאעש

"אנחנו רוצים שהטאליבן יצליח במאבק מול דאעש, אני חושב שהם עושים מאמץ מאוד נמרץ נגד הקבוצה הזו". כך אומר השליח האמריקני לאפגניסטן שהוסיף כי פתיחת שגרירות עדיין לא על הפרק

וושינגטון תומכת במאמצים של הטאליבן לחסל את דאעש
אילוסטרציה צילום: unsplash

וושינגטון לא מתכננת לכונן יחסים דיפלומטיים עם הטאליבן בזמן הקרוב, אך תומכת במאמצי הארגון לחסל את ארגון הטרור היריב - דאעש, כך אמר הנציג המיוחד של ארה"ב לאפגניסטן, תומס ווסט.

בתדרוך לעיתונאים שקיים אתמול (שני)  אמר ווסט כי לארה"ב יש "מחויבות בלתי מעורערת להבטיח שאפגניסטן לעולם, אבל לעולם לא תהפוך לנקודת שיגור של טרוריסטים שיפגעו בנו או בבעלי בריתנו".

הוא אמר: "כשזה מגיע לפתיחה מחדש של השגרירות שלנו בקאבול, אנחנו לא חושבים ברצינות על לעשות את הצעד הזה בשלב זה. אני חושב שמה שאנחנו רוצים לראות, זאת התנהלות אחראית של הטליבאן, ואז נעריך אילו צרכים יש לנו בחזית הדיפלומטית".

כשנשאל על המצב הביטחוני באפגניסטן מול קבוצות טרור בינלאומיות, אמר ווסט: "אנחנו רוצים שהטליבאן יצליח במאבק מול דאעש, אני חושב שהם עושים מאמץ מאוד נמרץ נגד הקבוצה הזו. אנו מגנים את אובדן חייהם של אפגנים רבים בשבועות האחרונים בידי התקפות אכזריות של דאעש ברחבי המדינה".

"אנחנו מודאגים מהעלייה בהתקפות של דאעש, ואנחנו רוצים שהטליבאן יצליח נגדם". ווסט אמר כי הוא "מודאג מאוד מקבוצות כמו אל-קאעידה באפגניסטן". בנוגע למשבר ההומניטרי באפגניסטן אמר ווסט, שלאו"ם "יש תפקיד חיוני באפגניסטן כרגע, יש להם טביעת רגל גדולה והם מספקים סיוע מציל חיים, ארה"ב תהיה מאחורי האו"ם לחלוטין".

ווסט אמר כי וושינגטון ממשיכה במאמציה לחלץ אפגנים בעלי ברית של ארה"ב ואזרחים אמריקאים מהמדינה, והטליבאן משתף פעולה במידה רבה. "הטליבאן קיימו, בגדול, את מחויבותם כלפינו לאפשר לאפגנים שאנו חייבים להם מחויבות מיוחדת ולאזרחים אמריקאים לצאת מהמדינה, אך האתגר הגדול הוא הלוגיסטיקה".

ווסט הסביר כי ייתכן שהטיסות המסחריות והצ'רטר המשמשות לחילוץ אמריקאים ואפגנים בעלי ברית ארה"ב מקאבול לא יימשכו אל תוך החורף מכיוון שהמסלול ניזוק. "אנו מכירים בצורך של טיסות בינלאומיות כדי לחדש את הפעילות המתוכננת הרגילה, ואנו תומכים בחידוש זה בקרוב, אבל זה גם עניין של הטליבאן להמשיך עם שותפים פוטנציאליים במאמץ הזה", אמר.

טאליבן דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד