כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מסר לראשי 'העדה': פרסמו הסתייגות מההתקפה על הרב שטיינמן - או חרם

חבר בד"ץ 'העדה החרדית', הרב יהושע רוזנברגר, תקף בחריפות חסרת-תקדים את הגראי"ל שטיינמן: "מי עשה אותו לגדול הדור? כמה עיתונאים" • רבנים וראשי ישיבות ממקורבי הגר"ח קנייבסקי לראשי 'העדה': פרסמו הסתייגות • הגר"א שלזינגר: "אני בהלם. הוא מייצג רק קבוצה של קנאים חשוכים"

הרב יהושע רוזנברגר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הרב יהושע רוזנברגר. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

ביום העצמאות האחרון נשא חבר בד"ץ 'העדה החרדית' ורב קרית הרמ"א בבית שמש, הרב יהושע רוזנברגר, נאום, במהלכו תקף בחריפות חסרת תקדים, תוך שימוש בשפת שוק עסיסית, את הגראי"ל שטיינמן.

"הם (-הציונים) אומרים זאת בגלוי - אם כל היהודים היו כמו העדה החרדית, כמו נטורי קרתא, אז לא היה להם שום עסק עם היהדות החרדית", אמר הרב רוזנברגר. "אתה רוצה להשתתף עמנו, אתה רוצה להיות בדיוק כמונו, אתה רוצה לקחת כסף מהם, אתה בכל דבר כמותם, אם כן אז אנו רואים בכם שותפים שווים.

"מי אשם בכך? המנהיגים שלהם. יושב בבני ברק מסית ומדיח ומגיעים כמה בורים וריקים ועושים אותו לגדול הדור. מי עשה אותו לגדול הדור? כמה עיתונאים. מסית ומדיח הוא. הוא מקיים אשר קרך בדיוק כמו עמלק. יש לך כמה ערליכע ראשי ישיבות שרוצים להלחם נגד גיוס בני הישיבות, נעמדים בכפייה ומשתיקים אותם כדי שהם יסתמו. מאיימים עליהם. הוא אשר קרך אמתי, הוא ניצוץ של עמלק אמתי. והוא עוד גדול הדור גם כן. הם אשמים בכל הגזירות. אילו הם לא היו לוקחים כסף, לא הייתה קמה הגזירה".

בעקבות פרסום דברי הבלע, שגררו זעם ברחוב החרדי, פנו רבנים וראשי ישיבות ממקורביו של הגר"ח קנייבסקי אל גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס, ואל ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, בדרישה נחרצת וחד-משמעית שיביעו הסתייגות מהדברים שאמר חבר הבד"ץ. הרבנים וראש הישיבות לא דרשו שההסתייגות תופיע דווקא במכתב שיפורסם מטעם הבד"צ, ואמרו כי יסתפקו גם בהתנערות פומבית מהדברים החריפים.

יצוין, כי הגר"ח קנייבסקי ביקר בחול המועד פסח האחרון ביקור גומלין אצל גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס, שביקרו בעבר מספר פעמים בביתו, ובין שתי החצרות ישנו קשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אם דרישת הרבנים לא תיענה - תשקל הטלת חרם מצד הציבור הליטאי על מערכת הכשרות של 'העדה החרדית'.

הגאון רבי אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה והרב הפוסק ברבנות ירושלים, אומר בשיחה כואבת עם 'בחדרי חרדים': "אני בהלם ומוזעזע מהדברים. יותר ממה שאנחנו צריכים לחשוש מהדברים שנאמרו, זה שאמר את הדברים צריך לחשוש ולבקש מחילה על הדברים שנאמרו כנגד גדול הדור, מי שהגר"ח קנייבסקי הכתיר אותו. בטוחני שהרב שדיבר לא מייצג את דעת 'העדה החרדית'. הוא מייצג רק קבוצה של קנאים חשוכים שנמצאים שם".
העדה החרדית יהושע רוזנברגר הרב שטיינמן בית שמש הרב שלזינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד