כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מנהיג 'כת השאלים': "המתלוננים לא שפויים"

הרב אהרון צבי רומפלר בכתב הגנה על הרב אליעזר ברלנד, שנמלט מישראל: "האישה שפטפטה בעלת דימיון. שכרו אותן לומר שקר" • צפו: הרב ברלנד ותלמידים מבקשים ישועה

הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד



הרב אהרון צבי רומפלר, ראש קהילת 'תהילות ישראל', יוצא להגנתו של הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', שנמלט מישראל לאחר שנפתחה נגדו חקירה משטרתית בחשד כי ביצע התעללות בנשים.

במכתב הנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' קובע הרב רומפלר, הנחשב למנהיג 'כת השאלים': "אין שום היתר להאמין" לשמועות המיוחסות לרב ברלנד, היות והוא "תלמיד חכם גדול ועצום". הרב רומפלר גם קובע, כי האנשים העומדים מאחורי התלונות שהוגשו נגד הרב ברלנד "אינם שפויים בדעתם".

"אסור להאמין אפילו כאשר המספר הוא אדם נאמן וכשר, ואפילו אם יבוא לפני בית דין להעיד מלקין אותו כי מכיוון שאין בזה שני אדם אסור לו להגיד משום לשון הרע", כותב ראש קהילת 'תהילות ישראל' ומתייחס גם לאירוע המסעיר את קהילת 'שובו בנים'. "המספר ומוציא השם רע הוא אדם שמוכר כאדם שאינו שפוי בדעתו והוא בעל דמיון, וכמו כן האישה שפטפטה היא גם כן כזאת. ושתי נשים שסיפרו, הודו לבסוף ששונאי הרב שכרו אותם לומר השקר הזה".

לדברי הרב רומפלר, מלבד איסור לשון הרע, הוצאת שם רע ובזיון תלמידי חכמים, "כל מי שמאמין הרי הוא פתי, טיפש עצום וחסר דיעה והגיון לגמרי". במכתב קובע הרב רומפלר כי הרב ברלנד אינו משיב לטענות נגדו למרות שהיה יכול היות ומטרתו היא לבייש את עצמו ולתת את הרושם כאילו הוא "כאחד העבריינים והפושעים היותר גדולים וידועים לשמצה. בפרט שמי שמכיר את האיש ואת שיחו מכל השנים יודע היטב שדרכו בכך לבזות עצמו ברבים ולהשפיל כבוד עצמו בצורה מופרזת".

"ששמעתי ותרגז בטני לקול השמועה"

במכתבו תוקף הרב רומפלר את הסיקור התקשורתי על הפרשה, ומגדיר את העיתונאים כ"מחללים שם שמים באופן נורא ואיום".

לדבריו, אלו שהעבירו את החומרים בפרשה לעיתונאים "נתנו יד לפושעים לגדף ולחרף נגד כל מערכות ישראל שומרי תורה ומצוות לשמצה. "ואפילו המתנגדים להנהגת הרב הזה גם בשאר דרכיו, אין זה סיבה שלא למחות נגד חילול השם המתחולל על ידי המוציאים השם רע".

פרשת 'שובו בנים' - סיקור ענק:
אנשי ברלנד מבולבלים: איפה יחגוג ל"ג בעומר?
"לא להאמין לשמועות. ר' לייזר רוצה בזיונות"
פסגה במרוקו • הרב ברלנד נפגש עם הרב פינטו
רב בברסלב על ברלנד: "אסור לשמוע עדות מאשה"
הרב אליעזר ברלנד הורה לחסידיו: לא להגיע למרוקו • נעצרה הנפקת הוויזות
צפו: הרב אליעזר ברלנד חוגג במרקש • וידאו בלעדי
חסידי 'שובו בנים' נוהרים לל"ג בעומר במרוקו • הקהילה במשבר כלכלי
הרב אליעזר ברלנד משתקע במרוקו • ראש הקהילה: "מקבלים אותו בכבוד"
הגר"א ברלנד מסתתר במרוקו • "החשדות התקבלו בתדהמה"
המשטרה מחפשת: להיכן נעלם הגר"א ברלנד?
פרשת הירי ב'שובו בנים': חשוד חמישי הסגיר עצמו
פרשת הירי בברסלב: הוארך מעצרו של חשוד רביעי
פרשת 'שובו בנים' : חשוד נוסף הסגיר את עצמו
כתב אישום בפרשת הירי ב'שובו בנים': "הרב ברלנד אמר לשבור לו העצמות"
הוארך מעצר החשודים בתקיפה וירי במאה שערים
חקירה נגד מנהיג קהילה ידוע • חשוד בפלילים
סכסוך בשובו בנים: ירי אל בית במאה שערים

במכתב מתייחס הרב רומפלר גם לעובדה כי בין קהילתו לקהילת 'שובו בנים' אין כל קשר. "בכל זאת אחרי ששמעתי ותרגז בטני לקול השמועה וקול ענות אנכי שומע המענה את שומעיהם ואמרתי ללבי אוי לאוזניים שכך שומעות ולא כואב לו הדבר ולא יוצא למחות עבור כבוד שמיים המתחלל בצורה מבהילה כזאת".

והיכן הרב אליעזר ברלנד?

והיכן נמצא הרב אליעזר ברלנד? הערכות הן כי הוא עדיין שוהה במרוקו, ורבים הסיכויים כי ישהה במדינה הצפון-אפריקנית גם בל"ג בעומר. זאת, למרות הציפייה הגדולה בקרב חלק מחסידיו כי יגיע להדלקה המסורתית ליד ציון הרשב"י במירון.

'בחדרי חרדים' חושף תיעוד וידאו שצולם ימים אחדים טרם יציאתו למיאמי, בו נראה הרב ברלנד כשסביבו כמה ממקורביו - שרים במשך דקות ארוכות את השיר "הושיעה את עמך וברך את נחלתך..."

הרב אליעזר ברלנד שובו בנים ברסלב אהרון צבי רומפלר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד