י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האמבולנס פנה לאחור

מחדל: צעיר נפטר לאחר שבית החולים סירב לקבלו

נחשף: נער כבן -17 שנפצע קשה מהתלקחות סוללת אופניים חשמליים לפני כשבועיים, היה על כביש 4 בדרכו לביה"ח שיבא - שם מתמחים בתחום הכוויות, אך נאלץ לשנות מסלול בשל סירוב בית החולים לקבלו | שלושה ימים לאחר מכן הוא נפטר | "המשרד פתח בבדיקת האירוע" 

מחדל: צעיר נפטר לאחר שבית החולים סירב לקבלו
פינוי באמבולנס. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מחדל חמור בבית החולים. הנער בן ה-17 שהלך לעולמו לפני כשבועיים לאחר התלקחות סוללת האופניים החשמליים, היה בדרכו בליל האירוע הקשה באמבולנס של מד"א לשיבא, שם מתמחים בתחום הכוויות, אך בית החולים סרב לקבלו בשל מחסור במיטות. 

על פי הפרסום ב'ווינט' האמבולנס שפינה את הנער ניג'אט מגרמוב ז"ל היה על כביש 4 בדרכו לבית החולים שיבא תל השומר, שם פועלת היחידה הלאומית לטיפול בכוויות. אך כאמור, בשיבא הודיעו לניידת האמבולנס שאין מה לבוא אליהם, בעקבות מחסור במיטות פנויות. 

זירת האירוע \\ מד"א 

הנער השרוף, סורב גם בבית החולים שניידר מסיבה דומה. לבסוף הוחלט תוך כדי נסיעה לשנות מסלול ולקחתו לאיכילוב, שם, אין צוות המוכשר לטפל במצב הנדרש. שלושה ימים לאחר מכן נזכרו בשיבא לקבלו, אך זה היה מעט מאוחר מדי - שעה לאח"כ נפטר הנער. 

גורם המעורב בנשוא אמר לווינט בנוגע לסירוב שיבא לקבל את הנער שהיה כבר בדרכו, כי זה משהו שלא עושים "היה אפשור לפחות לקלוט אותו לטיפול הנמרץ, שם יש את הצוות הכי טוב בתחום הכוויות בארץ". 

במשרד הבריאות הגיבו כי אירוע הפטירה דווח להם, "בעקבות כך המשרד פתח בבדיקת האירוע שטרם הסתיימה". לעניין תוספת המיטות הודו במשרד כי "בשנים האחרונות לא נוספו מיטות לטיפול בכוויות".

 

שיבא תל השומר נתניה משרד הבריאות מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד