כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"חושש לחיי האזרחים"

גנץ: מחליף טלפון כל חודשיים בגלל השמאלנים

‏שר הביטחון גנץ נשא דברים בוועידת ישראל לדמוקרטיה והתיייחס להסתה המשתוללת במדינה והקיטוב שמחריף מיום ליום: "אני אומר זאת בכאב - אני מחליף את הטלפון כל חודשיים כתוצאה מהתקפות של השמאל ולא של הימין. עשבים שוטים יש משני הצדדים"

גנץ: מחליף טלפון כל חודשיים בגלל השמאלנים
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההסתה נגד חברי הכנסת: שר הביטחון בני גנץ מנסה לטהר את שמם של הציבור הימני שאולי מבוקרים על כך שהם מסיתים נגד הממשלה הנוכחית, אך לדבריו בכנס של 'הארץ' הוא דווקא סובל מהתקפות של השמאל.

גנץ אמר בכנסת הבוקר "האווירה הרעילה במדינה אינה מתקבלת על הדעת, והיא נובעת קודם כל מאי קבלת כללי המשחק והפעולה הדמוקרטיים. ההסתה לכאורה מכוונת למנהיגים, אך היא מסוכנת אף יותר כאשר היא מחלחלת לשטח".

על ההשוואה לתקופה הזו לתקופה שקדמה לרצח רבין, אמר שר הביטחון, "לאחרונה נתקלתי בהשוואות בין ימינו אנו לתקופה שטרם רצח רבין. אני מבקש להזכיר כאן דווקא את רצח אמיל גרינצויג, מרימון שהושלך לעברו בהפגנה".

"אנחנו, מנהיגי הציבור, לצערי מאובטחים", ציין השר גנץ, "כשאני שומע את ההתלהמות, ואת הדה-לגיטימציה שמגיעה מלמעלה למטה – אני חושש בעיקר לחיי האזרחים ברחוב, לחברות וחברי הכנסת או ראשי עמותות שאינם מאובטחים, לסתם אנשים ששייכים לאיזשהו זרם שמישהו חושב שנכון לתקוף אותו, לסתם רגעים בהם אדם לא מבין את המעבר מגבולות הוויכוח לסכנת המעשה. זה חייב להיעצר".

גנץ קרא לציבור להרגיע "כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת, עלולה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק. כאן, אני מבקש להוסיף משהו בנימה אישית. רוב אנשי הימין בישראל, אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל״.

"אך אני באופן אישי, יכול להעיד שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלית", שיתף גנץ, "את אותם האיומים שקיבלתי כשעלה הרעיון להיתמך על ידי הרשימה המשותפת לפני כשנתיים, קיבלתי גם לאחר הקמת הממשלה הקודמת. בעוד שבסיבוב הראשון – חברי הכנסת לא יכלו להיכנס לבתי הכנסת, וילדיהם פחדו להגיע לבתי הספר. כעבור כמה שבועות, עם הקמת ממשלת נתניהו, אנשים לא יכלו להיכנס למוסדות, ואני התחלתי לקבל איומים על חיי מהצד השני, והוגדרתי כאישיות מאוימת ברמה גבוהה על ידי שירותי הביטחון".

גנץ סיפר בכנס, "אני מחליף את הפלאפון שלי כל חודשיים ובכאב אני אומר, שזה כתוצאה מהתקפות שמאל ולא כתוצאה מפניות ימין. אני אומר את זה בכאב גדול", הוא סיים, "מהמקום הזה אני אומר, שלנו, כממשלה שיש בה ימין ושמאל, ישנה אחריות על כל החברה הישראלית, ימין, שמאל, כאלה שבחרו בנו, כאלה שלא בחרו בנו וכמנהג בתי הכנסת כאלו שבחיים לא יבחרו בנו. יש לנו אחריות לדאוג לכולם".

בדבריו תקף גם את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שמגבה את ההסתה בשתיקתו, "אחריות יש גם לאופוזיציה, וגם לראש האופוזיציה. מי שלא מממש אותה, מועל בתפקידו. אין כאן שאלה של אמונה במקרה זה או אחר – יש כאן תופעה שהיא אמת, שכל מי שמחזיק בטלפון נייד רואה, שכל מי שנכח בהפגנה שמע, שכל מי שמחובר לישראליות חש בה".

שמאל ימין בני גנץ הסתה לרצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד