כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"שיעברו למשפחות אומנה"

הח"כ לרווחה: "קחו את ילדי המתנחלים מהמאחזים"

בצל החזרה לשיח על הסדרת ההתיישבות הצעירה, חבר הכנסת מוסי רז ממפלגת 'מרצ' קורא לשירותי הרווחה לקחת את ילדי המתנחלים ממאחזים שלא מוסדרים - ולקחת אותם למשפחות אומנה | בימין זועמים על האגף הימני בממשלה: "הפכו את העמדות ההזויות למרכז קבלת ההחלטות במדינה"

הח"כ לרווחה: "קחו את ילדי המתנחלים מהמאחזים"
מאחז ביו"ש צילום: אתר הקול היהודי

על רקע הזעם בחלקים בימין על הסדרת הישובים הבדואים בעוד ביו"ש לא הסדירו, הועדה לזכויות הילד דנה היום (שלישי) בתנאי המחייה של ילדי ההתיישבות הצעירה, בישובים לא חוקיים.

חבר הכנסת מוסי רז ממפלגת 'מרצ' התייחס לבקשה להסדיר את המאחזים, ואמר כי רשויות הרווחה צריכות לקחת את הילדים מהמאחזים ולהעביר אותם למשפחות אומנה. בפורום של התיישבות תקפו אותו בחזרה, ובימין יש משהאשימו את האגף הימני בממשלה.

‏"הם הקימו ישובים איפה שהם רצו וזה גרם לחיילים בצה"ל להיהרג בהגנה על המקומות האלה", אמר לגל"צ. "כדי שלא יסבלו, שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם לישראל - שיגורו אצל משפחות אומנה".

בפורום ההתיישבות הצעירה, שפועלים להסדיר את הישובים הלא-חוקיים בשומרון, תקפו את רז בתגובה: "שירותי הרווחה צריכים להוציא את הילדים מהבית של מוסי רז כדי שלא יהפכו לאנשים בזויים כמוהו".

"‏שמאלנים מטורללים בשולי המחנה תמיד היו", צייץ יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. "בנט ושותפיו הפכו אותם ואת עמדותיהם ההזויות למרכז קבלת ההחלטות וההנהגה במדינת ישראל. תודה נפתלי. תודה איילת".

חבר הכנסת איתמר בן-גביר תקף גן הוא: "מה שעשו לילדי תימן, רז רוצה לעשות למתיישבים. מתבייש שאני והוא מאותה העדה. תפיסת העולם שלו היא מעוותת אבל הביקורת היא לא כלפיו, אלא כלפי ממשלת ישראל".

"נפתלי, גדעון ואיילת שהבטיחו להסדיר את ההתיישבות הצעירה, יושבים היום בקואליציה עם אלו שרוצים להרוס ולפגוע בהתיישבות הצעירה", הוסיף.

מוסי רז משפחת אומנה פינוי מאחזים ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד