כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ניתוח אף בחורף: כל מה שצריך לדעת

אך האם תקופת הגשמים והחורף אכן משפיעים בדרך כזו או אחרת על ניתוח אף? האם קיים סיכון בביצוע ניתוח אף דווקא בחורף? כל התשובות לפניכם

ניתוח אף בחורף: כל מה שצריך לדעת
ניתוח אף צילום: freepik

אם למרבית האנשים הייתה האפשרות לשנות איזה שהוא איבר או שניים בגוף שלהם, ככל הנראה היו עושים זאת בשמחה. לא מעט מחקרים מראים כי למרבית האנשים ישנו חוסר שביעות רצון מאיבר כזה או אחר, ואחד מהאיברים הנפוצים והראשוניים בפנים שלנו הוא לא אחר מהאף. הניתוח אשר מושך אליו אלפי ישראלים מידי שנה, נחשב לבין הניתוחים השכיחים בעולם הקוסמטיקה והרפואה. עם זאת כאשר מתחלף מזג האוויר בצורה קיצונית, ישנם מטופלים הנרתעים מביצוע הליכים רפואיים בעונת חורף למשל. אך האם תקופת הגשמים והחורף אכן משפיעים בדרך כזו או אחרת על ניתוח אף? האם קיים סיכון בביצוע ניתוח אף דווקא בחורף?

סוגים של ניתוחי אף

הצורך בניתוחים פלסטיים יכול לקבל אופי רפואי אך גם אופי אסתטי, שכן ישנם מטופלים הסובלים מבעיות במחצית האף הגורמת לבעיות בנשימה, רעשים בזמן נשימה ועוד. אך ישנו גם את הצד האסתטי, בו מטופלים מבקשים לשנות את מבנה האף עד כמה שניתן. יחד עם צורכי הניתוח המשתנים ישנם 2 דרכים לביצוע ניתוח אף כיום, הראשונה היא ניתוח אף ''סגור'' והשנייה היא ניתוח אף פתוח. במרבית המקרים טכניקת הניתוח נתונה להחלטת המטופל, יחד עם צלקות מזעריות שנעלמות הנמצאות באזור נסתרים של האף. חשוב לזכור כי לעיתים עולה הצורך לשלב בין צורכי הניתוח, כמו בעיות חסימת אוויר בגלל מחיצות האף ושילוב קוסמטי אבל השילוב בין השניים אפשרי ולעיתים אף מומלץ.

ניתוח בחורף

מרבית המומחים ממליצים לבצע ניתוחים פלסטיים או כאלו עם התערבות יתרה בכלי דם ונימים שונים דווקא בתקופת החורף, הסיבות לכך הן בעיקר בגלל הטמפרטורה. ההסבר עצמו הוא די פשוט, טמפרטורה גבוהה מרחיבה את כלי הדם בגוף ובלא מעט מקרים מעכבת את זמן ההחלמה של פציעות ודימומים שונים. מנגד טמפרטורה נמוכה מכווצת את הורידים והנימים בגוף, כך האזור המנותח שלעיתים סובל מנפיחות או תופעות לוואי שונות בעור, יכול להחלים בצורה מהירה יותר בעזרת התכווצות הנימים. לכן אין מה לחשוש מניתוחים פלסטיים בתקופת החורף של השנה, אלא אפילו לתזמן אותנו לתקופה זו ובכך לקבל טמפרטורה נוחה להחלמה.

ניתוח אף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד