כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בהילולת רשב"י במירון: צמידים לאיתור ילדים

לקראת הילולת רשב"י: מד"א, איחוד הצלה, זק"א והצלה גוש דן נערכים בכוחות מתוגברים לאבטח את החגיגות • הוקמו מוקדים מיוחדים בכל שטח הר מירון

צמיד זיהוי. צילום: בחדרי חרדים
צמיד זיהוי. צילום: בחדרי חרדים



כוחות ההצלה והביטחון השלימו את היערכותם לקראת 'מבצע ל"ג בעומר' שיחל מחר (ו) בבוקר - עקב כך שהשנה חל ל"ג בעומר במוצ"ש - ועד ליום ראשון בלילה לאחר חצות.

היישוב מירון נסגר החל מהבוקר (ה) לכניסת כלי רכב, והכניסה מותרת רק לתושבי מירון. מחר יום שישי בסמוך לכניסת השבת תיאסר לחלוטין כניסת כלי רכב למתחם הקבר ולמושב.

יותר מאלף שוטרי מחוז צפון ואגף התנועה ערוכים לקראת ההילולא. מבצע האבטחה הגדול המנוהל בפיקודו של מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטיה. לטובת ציבור החוגגים הוקם מרכז מידע שמספרו 1700-500-679. המרכז יחל לפעול ממחר (ו) בשעות הבוקר.

עם צאת השבת צפויה הגעתם של מאות אלפי חוגגים, מכל רחבי הארץ, אשר יגיעו באמצעות אוטובוסים וכלי רכב פרטיים. הגעת החוגגים למתחם הקבר תתאפשר רק באמצעות היסעים (שאטלים) מהחניונים אשר הוכשרו מבעוד מועד בעין-זיתים ובפרוד.

לטובת החוגגים המגיעים למירון, תלמידי בית ספר 'קשת יהונתן' וחטיבת ביניים דתי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוקמה תחנת רענון לנהגים ולנוסעים בחסם בזק. בתחנת הרענון יחולקו בין היתר כיבוד קל, מדבקות, מטליות לחות ותפילת הדרך.

המשטרה קוראים לציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג במשנה זהירות, לבצע עצירת רענון ולהימנע מנהיגה ממושכת.

אגף התנועה של משטרת ישראל נערך לאירוע, כשברקע מועד ההילולא הנושק ליום שבת ומזג האוויר הגשום שפקד אותנו מספר ימים לפני כן, ואיים על מוכנותם של החניונים לקליטת כלי רכב.

בסיור שטח שערך ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, הונחה פיקוד האגף לשמור את השבת ככל הניתן.



מגן דוד אדום: יתפרסו ב-60 נקודות

ימים ספורים לפני יציאת מבצע אבטחת הילולת הרשב"י במירון לדרכו, קיימו ראשי ומנהלי מד"א סיור רשמי ומקיף, יחד עם ראשי ומפקדי המשטרה וצוותי ההצלה הפועלים בשיתוף פעולה עם מגן דוד אדום, על מנת לסכם את הפרטים האחרונים, טרם יציאת מבצע האבטחה המורכב לדרכו.

מנהלי מד"א וארגוני ההצלה, יחד עם מפקדי משטרת ישראל, סיירו בכל מעלה ההר וסיכמו את התוכניות המושלמות לנקודות הצבת כוחות מד"א וההצלה, על מנת שניתן יהיה להעניק אבטחה רפואית מלאה לכל המשתתפים - כשמד"א מאבטח רשמית את הילולת הרשב"י ועל פי הוראת משטרת ישראל.

כ-150 כונני מד"א וארגוני ההצלה הפועלים בשיתוף פעולה עם מד"א ישהו כבר בשבת במירון, על מנת לאבטח את עשרות אלפי האורחים הצפויים לשבות בשבת במושב. מגן דוד אדום יקים מוקד שבת שיאויש ברופאים ופרמדיקים, כשהמוקד כולו יפעל על פי כללי ההלכה ועל פי הנחיית רבני מד"א וארגוני ההצלה המסונפים לה.

מתנדבי ההצלה יהיו ערוכים להעניק במהלך השבת סיוע רפואי בכל נקודה בהר מירון, בשילוב עם מוקד השבת ורופאי מד"א, שיהיו ערוכים לטפל אף במקרים מורכבים יותר כאשר האמבולנסים של מד"א יעמדו בכוננות במירון לפנות את הנפגעים לבתי החולים.

לאור הוראת משטרת ישראל כי מד"א יאבטח רשמית את הילולת הרשב"י במירון, יצאו עם צאת השבת מאות כונני מד"א וארגוני ההצלה הכפופים לה מכל רחבי הארץ ויתפרסו ב-60 נקודות בכל מעלה הר מירון, החל מהחניונים עבור דרכי הגישה בהם דרך המהדרין וכלה במערת הציון עצמו, כשהכוננים יצוידו בערכות החייאה, ויהיו דרוכים להענקת סיוע רפואי למאות אלפי החוגגים.

במקביל עם תחילת המבצע לדרכו יוצבו במירון עשרות אמבולנסים של מד"א, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, טרקטורונים ותאר"נים, שיהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי ולפנות במידת הצורך את הנפגעים. במקביל יובא לצפון מסוק מד"א שיעמוד בכוננות להטיס נפגעים מורכבים לבתי החולים השונים.



המבצע האבטחה ינוהל מהחפ"ק המרכזי בידי מנהלי מד"א במתחם בני עקיבא, ולמירון יובא רכב החפ"ק של מד"א שהינו מהמשוכללים בעולם וכולל ציוד ואבזור ברמה גבוהה ביותר. בנוסף לכך יוקמו 6 חפ"קים מרכזיים ברחבי ההר ובהם בדרך המהדרין, ובכניסה למערת הציון, ומאות הכוננים ומתנדבי ארגוני ההצלה יתפרסו בכ-60 נקודות הזנקה ברחבי ההר.

מד"א יקיימו שיתוף פעולה עם זק"א כאשר חפ"ק זק"א יצויד במכשירי קשר מטעם מד"א וכל בקשה לסיוע רפואי תופנה ישירות לחפ"ק מד"א על מנת שכוחותיה יעניקו את הטיפול המהיר והמקצועי.
שיתוף פעולה מיוחד יתקיים בין ארגון החסד 'עזר מציון' לבין מד"א וארגוני ההצלה, ובמידה שיתרחש אירוע רב נפגעים יסייעו מתנדבי 'עזר מציון' לכוחות מד"א וארגוני ההצלה להשתלט על האירוע ולהעניק סיוע רפואי. נציגי 'עזר מציון' במירון יעמדו בקשר רציף עם כונני מד"א ויפעלו לסייע ולהעניק תמיכה עורפית.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אל בין, מפקד יחד עם ראשי האגפים ומנהלי המחוז במד"א, על ההכנות ועל מבצע האבטחה שהינו אחד האירועים המורכבים והגדולים ביותר בישראל.

במד"א מדגישים כי בכל אירוע המצריך סיוע רפואי יש לפנות למוקד 101 של מד"א, כשכונני מד"א יהיו ערוכים בכל שעות היממה להעניק את הסיוע הדרוש.



איחוד הצלה: הוקם חפ"ק מרכזי

בארגון 'איחוד הצלה' השלימו את ההיערכות למבצע אבטחה של חמישה ימים, מיום חמישי ערב ל"ג בעומר ועד ליום שני, מוצאי ל"ג בעומר. מאות רופאים, פרמדיקים וחובשים מכל רחבי הארץ המתנדבים בארגון יטלו חלק במערך האבטחה והסיוע הרפואי לרבבות העולים למירון, והם יפעלו בצוותים על פי חלוקה למשמרות מסודרות בפריסה רחבה בכל המתחמים השונים בהר מירון.

במקום הוקם חפ"ק מרכזי, וימוקמו נקודות ההזנקה לצוותים הרבים, וכן הובאו רכבי שטח מתאימים לפעילות בעת הצורך.

במהלך השבת יפעל רופא נכרי של קופת חולים 'מאוחדת' במרפאת 'איחוד הצלה – מאוחדת' שליד הכנסת האורחים במירון. המרפאה תפעל גם במהלך יום ראשון.



בארגון 'איחוד הצלה' ממליצים לרבבות העולים כי בכל אירוע חירום רפואי הן במירון והן במהלך הנסיעה לחייג למוקד 1221 של איחוד הצלה (ללא כוכבית) בכדי לקבל את המענה הרפואי המהיר ביותר.

בארגון מזכירים להיצמד לכללי הבטיחות והזהירות מאש וכן לאור האסונות שאירעו בשנים שעברו ממליצים לנסוע אך ורק בתחבורה הציבורית.



זק"א: מוקד לאיתור ילדים אבודים

ההכנות להילולת הרשב"י במירון הגיעו לישורת האחרונה, וגם בארגון זק"א שוקדים בימים האחרונים על ההכנות האחרונות להפעלת מוקד זק"א במירון.

זו השנה השמינית שמתנדבי ארגון זק"א מפעילים מוקד ייחודי לאיתור נעדרים וילדים אובדים. המוקד בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל יפעל בכל ימי ל"ג בעומר ויסייע להמוני המתפללים לאתר את ילדיהם שאבדו. בחיוג ישיר מכל טלפון למספר: 1220. המוקד ימוקם במרכז מעלה ההר.

כידוע, מדי שנה במסגרת חגיגות ל"ג בעומר במירון בהילולת הרשב"י, עקב הצפיפות והדוחק, מאות ילדים אובדים להורים וקשה לאתר את הילדים בתוך הרעש והמהומה. במסגרת ההילולא יפעילו מתנדבי זק"א ו'חסדי שבתאי' את המוקד לאיתור נעדרים וילדים אובדים.

במעלה ההר במקום מרכזי, הוקם מרכז קליטה מיוחד עם שני חדרים גדולים מאובזרים, אשר יכילו משחקים וצעצועים לילדים על מנת להעביר את זמנם בנעימים עד אשר יגיעו ההורים לאתרם.

המוקד יופעל החל ביום רביעי בבוקר ועד ליום שני בערב, בפיקודו של מפקד זק"א צפון ורב משטרת ישראל מחוז צפון\חוף הרב אנשל פרידמן.

לטובת ההמונים הקצו בבזק מספר טלפון מקוצר 1220 מכל טלפון אשר יפנה ישירות למוקד והמתנדבים יפנו את ההורים המחפשים להכוונה למציאת ילדיהם האבודים.



בצד של המניעה ימשיך גם השנה ארגון זק"א ברעיון היצירתי שהתחיל לפני כמה שנים, במסגרתו יחולקו במוקדי מכירת כרטיסי הנסיעה למירון עשרות אלפי 'תגי זיהוי' אשר יוצמדו לידי הילדים העולים מירונה, כשעל התג מופיעים פרטי הילד וכתובת מגוריו עם מספר טלפון של מלוויו הנמצאים במירון.

רעיון יצירתי שהוכח כמוצלח ביותר באיתור ילדים אובדים ובהקניית שקט להורים, במשטרת ישראל יודעים לברך ולהעריך את היוזמה המבורכת והרעיון היצירתי של ארגון זק"א כשבכך מופחת הנטל מעל כתפיה העמוסות של המשטרה במסגרת "מבצע מירון".

ת"תים ומוסדות חינוך העולים במרוכז למירון, מתבקשים לפנות לארגון זק"א בטלפון 1220 כדי לקבל את 'תגי הזיהוי'.



הצלה גוש דן: משמרות מתחלפות של מתנדבים

מאות חובשים מארגון 'הצלה גוש-דן' נערכים בשיתוף פעולה עם מגן דוד אדום וארגוני 'צוות הצלה' ו 'הצלה' מרחבי הארץ בראשות הצלה גוש דן, לאבטח רפואית כמידי שנה בשנה את מאות אלפי המתפללים והחוגגים העולים להשתתף בהילולת הרשב"י זיע"א בל"ג בעומר במירון.

בשבוע הקרוב יסיירו ראשי הארגון בהר מירון יחד עם מנהלי וראשי מד"א, וכן כוחות הביטחון וההצלה במטרה להיערך כראוי , ולתאם את היערכות המבצעית של הכוחות במקום, וזאת כחלק מהפקת הלקחים מהשנים שעברו.



החובשים הרבים יהיו פרוסים לאורך השטח כבר החל מיום שישי ערב שבת ועד יום שני בו יוכרז על סיום האבטחה, מהחניונים ועד למערת קבר הרשב"י, ויפעלו על פי משמרות מתחלפות ע"פ עבודת מטה וארגון מראש.

מנכ"ל הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ: בכל שנה עשרות אנשים נזקקים לסיוע רפואי החל מיום לפני ההילולא,ועד צהרי היום שלמחרת. אנחנו נתפרס בנקודות רבות בשטח, ע"פ תכנון של עבודת המטה של מד"א וכוחות הביטחון. והכל במטרה שאם אדם יצטרך סיוע ,בתוך רגעים ספורים הוא יקבל מענה מהיר על אף העומסים והצפיפות הרבה. אסיים בתקווה שלא יצטרכו ויזדקקו אותנו,אך ורק לדברים משמחים.



לראשונה במירון: מוקד לרפואה דחופה בשבתות ומועדים

לראשונה במתחם הציון בקבר הרשב"י במירון יפעילו איחוד הצלה מוקד לרפואה דחופה בימי שבת ומועד. המוקד יפעל במתכונת המוקדים לרפואה דחופה שמאוחדת מפעילה בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

צוות המוקד יכלול רופא שאינו בן ברית, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה. המוקד ממוקם ליד הכנסת אורחים בסוף דרך מהדרין. במקרה חרום ניתן להתקשר למוקד איחוד הצלה 1221 המופעל ע"י נכרים.

בשבת זו פרשת אמור, יופעל המוקד לראשונה ויעמוד לשירותם של האלפים שיגיעו לקראת ל"ג בעומר לעשות את השבת במירון. שעות הפעילות בשבת זו החל מיום שישי בשעה 12:00 בצהריים עד יום ראשון, ל"ג בעומר, בשעה 10:00 בלילה.

כידוע בכל ימות השנה פוקדים רבבות את ציונו של רשב"י במירון. חסידויות וקהילות רבות, משפחות ויחידים, נוהגים לעשות שבת משבתות השנה בצוותא חדא במתחם ציון הרשב"י. פעמים רבות נתקלו השוהים בצורך רפואי דחוף.

רבה של מירון הגר"מ שטרן, פנה למאוחדת ועמד על הצורך הדחוף בהפעלת מוקד לרפואה דחופה, שיתן מענה הולם ויעמוד לשירותם של הבאים למתחם הציון בשבת ומועד. מאוחדת נענתה ליוזמה וקיימה מספר דיונים הנוגעים לתפעול המעשי של המוקד. שיטת תפעול המוקד מבוססת על הימצאותם של רופא וצוותים מקצועיים של מתנדבי איחוד הצלה. התפעול השוטף של המוקד באחריות ארגון איחוד הצלה.
זק''א איחוד הצלה הצלה גוש דן מד''א מוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד