כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רווחה כלכלית באמצעות משכנתא הפוכה

יש מצבים בחיים שבהם בעל הנכס זקוק לאופציה של רווחה כלכלית המתבטאת בסכום של עשרות או של מאות אלפי שקלים למטרה מסוימת שהיא חשובה לו • כאשר לאדם זה אין כסף נזיל בחסכונות שלו, הוא מחפש דרכים אחרות לגיוס הון למימוש המשאלות שלו. אחת הדרכים לכך היא מכירה של הנכס, ביצוע התוכנית הכלכלית ומעבר לדירה בשכירות

רווחה כלכלית באמצעות משכנתא הפוכה
משכנתא הפוכה צילום: freepik

רווחה כלכלית

אדם שהוא בעל נכס יודע את השווי הכספי של נכס זה. ערך זה משתנה על פי גודלו של הנכס והמיקום שלו והוא מתחיל במאות אלפי ₪ ומגיע למיליוני שקלים. יש מצבים בחיים שבהם בעל הנכס זקוק לאופציה של רווחה כלכלית המתבטאת בסכום של עשרות או של מאות אלפי שקלים למטרה מסוימת שהיא חשובה לו. זו יכולה להיות עזרה לילדים המתבגרים כדי שירכשו דירה, רכב, לימודים או כל מטרה חשובה אחרת. כאשר לאדם זה אין כסף נזיל בחסכונות שלו, הוא מחפש דרכים אחרות לגיוס הון למימוש המשאלות שלו. אחת הדרכים לכך היא מכירה של הנכס, ביצוע התוכנית הכלכלית ומעבר לדירה בשכירות.

יש חסרונות רבים לשיטה זו, כיוון שאדם שעובר לדירה בשכירות מתחיל תקופה של חוסר יציבות. בעל הנכס עלול בכל עת לבקש ממנו לצאת עקב סיבות שונות, הדירה בשכירות לא תהיה תמיד בסביבה שבה הוא רגיל לחיות ומצבה הפיזי הוא לא תמיד במיטבו. מכיוון שמדובר בדרך כלל באנשים מבוגרים, המגמה היא לא למכור את הדירה ולא לעבור לשכירות, אלא למצוא דרכים אחרות עבור רווחה כלכלית בסיטואציות הללו. אחת השיטות החדשות לצאת מהסבך הזה הוא באמצעות משכנתא הפוכה . מדובר בהלוואה כספית לכל מטרה אשר הבנק מעניק ללקוח על סמך השווי של הנכס שלו. הלווה אינו מחזיר את הכספים בחייו, אלא ההתחשבנות מתבצעת רק לאחר מותו.

הדרך אל רווחה כלכלית

שיטת משכנתא הפוכה מבוססת על רווחה כלכלית שכרוכה בסכום כסף חד פעמי אשר מועבר ללקוחות או לחלופין באופציה של קצבה חודשית לאורך שנים רבות.

מי שבוחר באופציה של קבלת סכום כסף גבוה, פונה לבנק ובהתאם לקריטריונים כמו ערך הדירה וגילו של בעל הנכס, הבנק מציע סכום מסוים תוך תשלום ריביות ועמלות. אם הלקוח מעוניין בכך נרשמת הערת אזהרה בלשכת המקרקעין כיוון שחלק מסוים של הנכס שייך כעת לבנק והלקוח מקבל את ההלוואה. כאשר בעל הנכס נפטר, הבנק מציע את הנכס למכירה. בתום העסקה הבנק מחזיר לעצמו את הכספים שהלווה ללקוח על פי תנאי ההסכם. מכיוון שההלוואה שניתנה היא רק על חלק מערכו של הנכס, נותר סכום כסף מכובד שמועבר ליורשים על פי הרישום בהסכם.

קצבה חודשית מהבנק

מי שסך ההכנסות החודשיות שלו הוא נמוך וזקוק להכנסות נוספות כדי להתקיים, פונה לבנק ומבקש עבור רווחה כלכלית, קצבה חודשית של כמה אלפי ₪ בכל חודש. מדובר בקצבה בסכום קבוע אשר ניתנת גם היא על סמך הנכס שרשום על שמו של הלווה.

מכירת הנכס

גם באופציה זו הנכס יימכר לאחר שבעליו הולך לעולמו. היורשים יכולים לרכוש מהבנק את החלק היחסי שנמכר בזמנו וכך כל הנכס יישאר ברשות היורשים, או לחלופין הבנק יטפל בהליכי מכירת הבית והסכומים שיישארו יחולקו על מה שנחתם בהסכם.

משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד