י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"היה מניע"

הסוכן הרוסי שנפל אל מותו נרצח כי ריגל עבור המערב

עיתונאי רוסי טוען כי הסוכן הרוסי שנפל אל מותו בברלין, חוסל לאחר שנחשד ברוסיה כי הוא משתף פעולה עם המערב. "ייתכן שהוצא להורג בגלל חשש שהוא משתף פעולה עם המערב"

הסוכן הרוסי שנפל אל מותו נרצח כי ריגל עבור המערב
מלון. אילוסטרציה צילום: יהב גמליאל, פלאש 90

סוכן סמוי של ה-FSB השירות החשאי של רוסיה ש"נפל אל מותו" בברלין, אולי הוצא להורג בגלל שמנהליו חשדו שהוא משתף פעולה עם המערב.

הדיפלומט קיריל ז'לו, בן 35, נמצא ללא רוח חיים על המדרכה מחוץ לשגרירות הרוסית במרכז ברלין בשעה 7:20 בבוקר ה-19 באוקטובר על ידי שומרים גרמנים שהופקדו להגן עליו.

נראה כי ז'לו נפל אל מותו מהקומה העליונה של הבניין, כך דיווח העיתון הגרמני "דר שפיגל", הידיעה על כך פורסמה ביום שישי האחרון.

אביו של הדיפלומט, גנרל אלכסיי ז'לו, הוא על פי הדיווחים קצין בכיר בשירות הביון הנגדי של ה-FSB שנקשר לפעולות חשאיות נגד אנשי אופוזיציה ועיתונאים ברוסיה.

כעת העיתונאי הרוסי הגולה רומן דוברוקוטוב, עורך המגזין "האינסיידר", שפרסם גילויים מרכזיים על מותו של האיש, טוען כי הוא ככל הנראה נרצח. דוברוקוטוב אמר כי החשד שהאיש היה מעורב או ידע על הרצח לכאורה של המפקד הצ'צ'ני זלימחאן חאנגושווילי, שנורה פעמיים בראשו בפארק קליינר בברלין באוגוסט 2019.

דוברוקוטוב שיער כי במסגרת חקירת מותו של חאנגושווילי שהיה מבוקש במוסקבה, סביר להניח ש'סוכנויות אכיפת החוק' הגרמניות פנו אליו. החשד של השירותים המיוחדים הרוסים שהוא מוכן לשתף פעולה עם הגרמנים "היה מניע מספיק כדי לנסות להרוג אותו", טען דוברוקוטוב.

לא ניתנה סיבה רשמית למותו של ז'לו מכיוון שהשגרירות הרוסית סירבה לנתיחת הגופה, ולתובעים הגרמניים אין סמכויות לחקור בגלל מעמדו הדיפלומטי של ז'לו. גופתו של ז'לו הוחזרה לרוסיה יום לאחר שנמצאה על המדרכה.

השגרירות הרוסית פרסמה הודעה רשמית על מותו של ז'לו מאז פרסום הידיעה, השגרירות תיארה זאת כ'תאונה טרגית' ומסרה שהיא לא תגיב יותר מסיבות אתיות.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", גבר החשוד כמרגל בעל קשרים לשירות הביון הרוסי ה-FSB נמצא מת מחוץ לשגרירות המדינה בברלין. קיריל ז'לו, בן 35, נמצא ללא רוח חיים מחוץ לבניין במרכז ברלין בשעה 7:20 בבוקר ב-19 באוקטובר על ידי מאבטחים גרמנים שהופקדו להגן עליו. חובשים הוזעקו למקום אך לא הצליחו להחיות אותו.

על פי הדיווח בגרמניה, ז'לו נפל אל מותו מהקומה העליונה של הבניין, כך על פי העיתון הגרמני 'דר שפיגל', שפרסם את הידיעה על מותו ביום שישי האחרון.

ז'לו האב הוא ראש המשרד להגנה על המערכת החוקתית של ה-FSB, המשרד היה מעורב במזימות התנקשות רבות כולל הרעלתו הכושלת של מבקר הקרמלין אלכסיי נבלני. המשרד נקשר גם להרעלתו הכושלת של הסופר דמיטרי בייקוב ברוסיה ב-2019, ושתי הרעלות כושלות של הפוליטיקאי והסופר ולדימיר קארה-מורזה ב-2015 וב-2017, גם ברוסיה.

רוסיה ברלין חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד