כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עוד מכה לגולדשמיט: בד"ץ 'העדה' תומך בטייכטל

פרסום ראשון • מהלומה נוספת לרב פנחס גולדשמיט שביקר את רבה של ברלין בגלל 'מציצה בפה' • גאב"ד 'העדה' לטייכטל: "ימשיך לשאת בגאון דקדוקי המצוות ללא פשרות"

גאב"ד העדה החרדית
גאב"ד העדה החרדית

הרב פנחס גולדשמיט ממוסקבה, המשמש גם כנשיא 'ועידת רבני אירופה', סופג היום מהלומה נוספת וקשה מקודמתה בפרשת ה'מציצה בפה' בברית.

חברי הבד"ץ של 'העדה החרדית' חתמו על מכתב ששוגר היום לרבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, ובו תמיכה מלאה בו ובצעד שנקט בברית המילה שערך לבנו לפני מספר שבועות.

בימים האחרונים בוחנת פרקליטות גרמניה תלונה שהוגשה נגד הרב טייכטל, לפיה קיים בברית מילה לבנו 'מציצה בפה', מה שעומד, לכאורה, בסתירה לחוק הגרמני. לאחר פרסום דבר התלונה, מתח הרב גולדשמיט ביקורת פומבית על הרב טייכטל בראיון שהעניק לעיתון הגרמני הנפוץ 'ברלינר צייטונג', ועורר בכך זעם רב בעולם הרבני באירופה.

המכתב מגיע במפתיע ימים ספורים לאחר שמהצד השני של המתרס הפוליטי-רבני, שגרה הרבנות הראשית לישראל מכתב רשמי, וגם בו עמדתה בעד קיומה של 'מציצה בפה', מלבד במקרים בהם המוהל חולה.

מכה קשה לרב גולדשמיט • הרבנות הראשית קובעת: אין לבטל 'מציצה בפה'
הלם בגרמניה: רב הביע תמיכה בלוחמים ב'מציצה'

במכתב, עליו חתומים הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך, וחברי הבד"ץ - הרבנים אברהם יצחק אולמאן, נפתלי הרצקה פרנקל, יהושע ראזענבערגער, ויעקב מענדל יורוביץ' - מעוררים הרבנים שוב על חשיבות קיומה של ברית מילה עם 'מציצה בפה' דווקא. "וכבר פרסמנו כמה פעמים דעתינו דעת תורה על חיוב העמידה על המשמר במצות מילה דקדוקיה ופרטיה כולל דין המציצה בפה" הם כותבים.

לצד זאת הם מחזקים את ידיו של הרב טייכטל ומברכים אותו שייצא זכאי בתלונה שהוגשה נגדו. "והננו לחזק את ידיו שלא יחות ממשפטים בל ידעום... וימשיך לשאת בגאון את מצות התורה ודקדוקיה ללא פשרות וקולות, ואף נרים ידינו בברכה שיצא זכאי גם בדיניהם וידאו כל הגויים משפט ה'".

בסופו של המכתב, בכתב ידו, הוסיף גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי יצחק טוביה וייס, פסקה נוספת ובה הוא שב ומחזק את טייכטל ואף שולח עקיצה לכיוונו של גולדשמיט. "הריני מצטרף לדברי הגאונים הבד"צ שליט"א לחזקו בעמדו על המשמר במצות מילה כתיקונה עם מציצה בפה כמו שנהגו כלל ישראל הרבה אלפים שנה וכמו שנוהגים כלל ישראל בכל תפוצות ישראל המדקדקים במצוות בלא שינוי".

זאת לאחר שגולדשמיט טען בראיון לעיתון הגרמני כי ברוב הקהילות בתפוצות אין נוהגים ב'מציצה בפה', אלא על ידי שפופרת.

פנחס גולדשמיט יהודה טייכטל ברלין העדה החרדית מציצה בפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד