י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הבכירים בנבחרי הציבור"

עתירה לבג"ץ: לחייב את הממשלה לדון בגיבוש כללי האתיקה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לחייב את הממשלה להסביר מדוע היא לא דנה במסקנות שתי ועדות שדנו בכללי האתיקה של חבריה | התנועה: "על עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עורכי דין, רופאים ועוד בעלי מקצועות רבים – חלים כללי אתיקה ומשמעת נוקשים, ודווקא על שרים – הבכירים בנבחרי הציבור שלנו - לא חל שום קוד אתי"

עתירה לבג"ץ: לחייב את הממשלה לדון בגיבוש כללי האתיקה
אולם ביהמ"ש העליון צילום: פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת ישראל וראש הממשלה, בדרישה שיתייצבו ויסבירו מדוע לא מתקיים דיון בממשלה במסקנות ועדת שמגר וועדת נאמן לעניין גיבוש כללי אתיקה לחברי הממשלה, מסקנות שהוגשו לפני יותר מעשור – וכל ממשלות ישראל לא דנו בהן, על אף פניות חוזרות ונשנות.

התנועה לאיכות השלטון ביקשה מבית המשפט העליון שיוציא צו על תנאי ויקבע דיון דחוף "נוכח העובדה שהחלטת הממשלה שלא לדון במסקנות ועדות שמגר ונאמן התקבלה ללא נימוקים ובאופן שרירותי; נוכח גרירת הרגליים של הממשלה לקביעת דיון בנושא, אשר נמשכת על פני למעלה מעשור ומהווה חריגה קיצונית ממתחם הסבירות; נוכח הפגיעה הקשה באמון הציבור בנבחרי הציבור בעקבות אי הסדרה של קוד אתי שיחול על השרים וסגני השרים; ונוכח שיקול הדעת המוגבל של חברי הממשלה שלא לדון בנושא בעל אינטרס ציבורי מובהק שעלול להיות נגד האינטרס האישי שלהם עצמם".

יצוין כי התנועה לאיכות השלטון פנתה פעמים רבות בנושא מאז שנת 2009 לכל הממשלות השונות - פניות אשר כולן העלו חרס. עוד יצוין כי שתי הוועדות, שקמו בשנת 2006 ובשנת 2009, הגישו המלצות מסודרות להסדרת כללי האתיקה לשרים.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "על עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, עורכי דין, רופאים ועוד בעלי מקצועות רבים – חלים כללי אתיקה ומשמעת נוקשים, ודווקא על שרים – הבכירים בנבחרי הציבור שלנו - לא חל שום קוד אתי. אנו מצפים מבית המשפט העליון להתערב בנושא ולחייב את הממשלה לדון בהמלצות של שתי ועדות מכובדות שדנו בנושא כבר לפני למעלה מעשור והגישו את המלצותיהן".

"גרירת הרגליים של כל הממשלות מאז 2009 בעייתית במיוחד ומעלה חשש אמיתי שחברי הממשלה מעוניינים להמשיך ולהתנהל במחשכים. נדגיש כי קיים מנעד רחב של מעשים בלתי הולמים, ודאי על נבחרי ציבור, ועל כן אסור שהכל ייבחן רק במישור הפלילי – חייבים להחיל קוד אתי על חברי הממשלה", הוסיפו בתנועה לאיכות השלטון.

התנועה לאיכות השלטון עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד