י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כל צעד סערה או דרמה"

על מה שוחחו עבאס ומלך ירדן בפגישה

קרב גרסאות סביב פגישת יו"ר רע"מ מנסור עבאס עם מלך ירדן עבדאללה | האם השניים שוחחו בנושא זכויות הפלסטיניים וקידום השלום? או עסקו בעניינים אזרחיים? | לשכת המלך "דנו בקידום השלום" | עבאס "עסקנו בנושא הסטודנטים הערביים" 

על מה שוחחו עבאס ומלך ירדן בפגישה
מנסור עבאס/מלך ירדן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך פגישת יו"ר רע"מ, מנסור עבאס עם עבדאללה מלך ירדן שדבר התרחשותה נחשף היום (שלישי), השניים דנו בקידום תהליך השלום. כך לפחות על פי ההודעה שיצא מדוברות ארמון המלוכה. אולם הערב מדווח ב'כאן 11' כי בלשכת המלך העבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי למעשה לא היה שיח בנושא, וההודעה שיצאה הייתה "הודעה גנרית כמו אחרי כל פגישה". 

כזכור, לשכת ארמון המלוכה בירדן פרסמה באופן רשמי כי במהלך הפגישה בארמון דנו השניים בהתפתחויות בשטחים הפלסטיניים ובדרכים לקדם את תהליך השלום. מלך ירדן הדגיש את עמידתו לצד האחים הפלסטיניים במאמצם להשיג את זכויות הצודקות והלגיטימיות. 

אך עבאס עצמו מכחיש את הדברים וטוען הערב בראיון באולפן 'חדשות 12', כי מטרת הפגישה שארכה 4 שעות היתה היכרות. לדבריו, הוא איננו עוסק בעניינים המדיניים ויש לאזרחים הערבים ממשקים עם ירדן, לדוגמה סטודנטים שלומדים שם.

בתוך כך, דיווח הערב עמית סגל במהדורה המרכזית, כאשר מנסור עבאס יושב למולו באולפן, על כך שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מנסה מזה כמה חודשים להזמין את עבאס עצמו להיפגש עמו, אך יו"ר רע"מ מסרב. 

מנסור עבאס הגיב מיד לדבריו של סגל, והתייחס לכך שכל צעד שהוא מבצע נוצרת מיד סערה "אם אני נפגש זאת סערה, אם אני לא נפגש זאת דרמה". בנוסף הוסיף בנוגע לפגישה עם עבאס "ניתן לזמן לעשות את שלו" והתחמק באלגנטיות. 

 

מלך ירדן מנסור עבאס תהליך השלום תהליך מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד