י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בל"ג בעומר נוסעים בזהירות - כי מחכים לכם בבית

היום חוגג עם ישראל את ל"ג בעומר. אירועי החג, הנערכים עד שעות מאוחרות, עלולים להסתיים באסון כבד • ב'אור ירוק' מזהירים: אם שותים לא נוהגים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

היום חוגג עם ישראל את ל"ג בעומר. אירועי החג, הנערכים עד שעות מאוחרות, עלולים להסתיים באסון כבד.

מרכז החגיגות יהיה כבכל שנה, בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, בהר מירון. עשרות אלפי המתפללים עומדים לחגוג כל הלילה ולאחר מכן לשוב לבתיהם.

בזמן שהמונים יחגגו בהר מירון את ל"ג בעומר, יקדישו מתנדבי עמותת אור ירוק בצפת וסטודנטים מתנדבים ממכללת תל חי את מרצם בכדי לרענן לציבור את כללי הבטיחות בדרכים. המתנדבים יתמקמו בתחנת הדלק ליד מירון ויקימו דוכן הסברה חגיגי בו יחלקו לאלפי המשתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי עלוני הסברה בנושאים כמו אלכוהול ונהיגה, עייפות ונהיגה, חגירת חגורות בטיחות ועוד. הפעילות מתבצעת בשיתוף ראש אגף התנועה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

מומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית אשר מהווה מקור נוח ובטוח להגעה להילולות. אם החלטתם שלא להשתמש בתחבורה הציבורית, כדי שכולם יחזרו בשלום ממדורות ל"ג בעומר, חשוב להקפיד לא לנהוג כאשר עייפים. אם אתם חשים בעייפות, יש לעצור במקום בטוח, המיועד לעצירה ולנוח. אפשר לאכול משהו קל ולשתות משקה קר כדי להתרענן.

כלי הרכב יהיו מלאים בילדים שיעשו דרכם לתספורת המסורתית (חלקה) בהר מירון. על ההורים לוודא שהילדים חגורים בחגורת בטיחות ויושבים במושבי ההגבהה (בוסטר).

מדורות רבות נמשכות אל תוך הלילה והבוקר כאשר רבים מהחוגגים שותים אלכוהול. חשוב להקפיד לא לנהוג תחת השפעת אלכוהול. יש למנות נהג תורן שלא שותה וידאג להחזיר את כולם הביתה בשלום, אם ששותים לא נוהגים.

להולכי הרגל מומלץ להקפיד על בגדים זוהרים, לא ללכת בצידי הכביש ואם אין ברירה ללכת נגד כיוון התנועה.

עמותת אור ירוק: "מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי: בל"ג בעומר שנת 2009 התרחשו 60 תאונות דרכים שבהם נהרגו שישה בני אדם, ארבעה נפצעו קשה ובסך הכול נפגעו 112 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 10 ילדים, המהווים 9% מסך כל הנפגעים. בל"ג בעומר שנת 2010, נפגעו 101 בני אדם בתאונות דרכים, מהם שישה ילדים המהווים כ-6%.

בל"ג בעומר שנת 2011 נפגעו 53 ילדים, מהם ילד אחד פצוע קשה.

יש להוריד את מהירות הנסיעה, לשים לב לילדים, לא לנהוג בעייפות ובכל מצב לא עולים על ההגה אם שותים אלכוהול. סעו בזהירות כי מחכים לכם בבית.
נוהגים תאונות ל''ג בעומר אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד