י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המנכ"ל מזהיר

"ישראל לא ערוכה באופן מספק למתקפות סייבר"

מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שוויד אמר כי ישראל לא ערוכה באופן מספק למתקפות סייבר, וכי מאגרי המים עדיין לא מוגנים כראוי. הוא אמר גם כי "אנחנו לא מטפלים מספיק ויכולים לעשות יותר. יש הרבה ארגונים שלא מגיבים אפילו להתראות שניתנו להם"

"ישראל לא ערוכה באופן מספק למתקפות סייבר"
אילוסטרציה צילום: pexels

מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שוויד אמר היום (שלישי) כי ישראל לא ערוכה באופן מספק למתקפות סייבר, והזהיר כי למרות מתקפת הסייבר על תשתיות המים בארץ, בשנה שעברה, מאגרי המים עדיין לא מוגנים כראוי. "זה קל להגן עליהם. זו תשתית פשוטה מאוד, בניגוד לבתי חולים", הוא אמר בראיון ל'ynet'.

שוויד ציין כי באופן כללי, ישראל לא ערוכה באופן מספק למתקפות סייבר. "אנחנו לא מטפלים מספיק ויכולים לעשות יותר. יש הרבה ארגונים שלא מגיבים אפילו להתראות שניתנו להם", הוא אמר על-רקע מתקפות הסייבר האחרונות על אתרים ישראליים. "אנחנו נמצאים בדור השלישי של ההגנות – וצריכים להיות בדור החמישי".

גיל שוויד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מנכ"ל צ'ק פוינט הסביר כי בימים אלה ישראל נאבקת במגפה נוספת מלבד הקורונה – והיא מגפת הסייבר. "אנחנו בסוג של מערכה. יש הרבה גורמים, תקיפות כלליות בכל העולם והמון תקיפות מיוחדות לישראל מצד גורמים עוינים. אנחנו בהחלט רואים עלייה דרמטית בהתקפות. איראנים, פלסטינים ומדרום-מזרח אסיה. כרגע יש לנו בית ספר כדי להבין שהאיומים האלה לא בתיאוריה. אלה לא סתם הפחדות, אלה דברים אמיתיים שרואים כל שבוע".

כשנשאל האם זה שאלה של זמן עד שיפרצו למשהו חשוב יותר, הוא ענה: "אני חושב שיש פה הגנות מצוינות. יש מטה סייבר ויש תעשייה מצוינת של הגנה. הקרב לא אבוד ואנחנו יכולים לנצח בו, אבל אנחנו כן צריכים לבנות את ההגנה והאתגר העיקרי הוא שההתקפות היום הן מה שאנחנו קוראים לו דור חמישי של התקפות, וההגנות היום ברוב המשק הן עדיין בדור השלישי. עד שלא כולם יבינו את זה – נהיה תמיד מאחור".

סייבר מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד