י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבקש מקלט

ברח מארה"ב לאירופה ופגש בדרך חזירי בר ונחשים

תושב קליפורניה מבוקש על ידי הבולשת האמריקאית בגלל מהומות הקפיטול ב-6 בינואר האחרון, אך מבקש כעת מקלט בבלארוס בטענה לרדיפה פוליטית | הוא נדד בין מדינות וחש שעוקבים אחריו

ברח מארה"ב לאירופה ופגש בדרך חזירי בר ונחשים
צללית צילום: unsplash

תושב מדינת קליפורניה בארצות הברית, המבוקש על ידי ה-FBI, בעקבות תקיפת שוטרים במהלך מהומות הפריצה לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, מבקש כעת מקלט בבלארוס, לאחר שנמלט מארה"ב, שם הוא טוען שהוא נמצא תחת "רדיפה פוליטית".

אוון נוימן, אמר לטלוויזיה הממלכתית הבלארוסית ביום שני כי הוא נמצא במנוסה מאז שצורף לרשימת המבוקשים של ה-FBI מוקדם יותר השנה. בראיון שכותרתו "להתראות, אמריקה", אמר יצרן התיקים בן ה-48 שהוא "החל להסתתר, ולנסוע ברחבי אמריקה ממקום אחד למשנהו", לפני שנמלט לאירופה במרץ השנה.

"שכרתי עורך דין. ועורך הדין אמר שאני יכול לנסוע לאירופה לנסיעת עסקים. עורך הדין אמר שזה טוב כי זה ימשוך זמן. ואז יתברר מה קורה עם התיק שלי", אמר. "הרי לא בוצעו הליכים בבית המשפט. אז, כדי להבין מה קורה איתי, עזבתי".

הוא אמר שהוא נסע דרך שוויץ, גרמניה ופולין לפני שהגיע לאוקראינה באמצע מרץ. נוימן אמר לתקשורת המקומית כי הוא שכר שם דירה במשך ארבעה חודשים, אך החליט לברוח לאחר שהאמין שהרשויות באוקראינה עוקבות אחריו.

לאחר מכן הוא חצה ברגל לתוך בלארוס באוגוסט, דרך הביצות האוקראיניות של פריפיאט - בטענה שהיו לו מפגשים עם חזירי בר ונחשים בדרך. לבלארוס אין הסכם הסגרה עם ארה"ב.

נוימן סיפר כי "הוסיפו את התמונה שלי לרשימת הפושעים המבוקשים ביותר של ה-FBI, וביקשו סיוע ציבורי לזהות אותי. וכמה מחבריי הזהירו אותי על כך. יש לי חברים רבים שעובדים עבור הממשלה. ידעתי שמיד יזהו אותי, ולכן עזבתי את ארה"ב".

לאחר שעזב את ארצות הברית לאיטליה במרץ, נסע ניומן לשוויץ ברכבת, משם המשיך לגרמניה, ולאחר מכן לפולין. וב-13 במרץ הוא הגיע לז'יטומיר באוקראינה, הוא גר בדירה שכורה. לאחר 4 חודשים של מגורים באוקראינה, הבחין האמריקאי שעוקבים אחריו.

נוימן הואשם בחודש יולי בשישה סעיפי אישום, כולל תקיפת שוטרים וכניסה אלימה, בשל מעורבותו לכאורה בהתפרעויות הקפיטול, על פי החשד, הוא נתפס במצלמת גוף כשהוא תוקף שוטר מחוץ לגבעת הקפיטול.

גבעת הקפיטול מקלט מדיני בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד