י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שלושה חודשים אחרי

הפנטגון עדיין מנסה לחלץ אמריקאים שנשארו באפגניסטן

הפנטגון עדיין מנסה לחלץ סייענים שנשארו מאחור, באפגניסטן | ביום חמישי שעבר פרסמו במשרד ההגנה, תזכיר המבקש מאנשי צבא ארה"ב לשלוח דוא"ל עם שמות האנשים הזקוקים לעזרה

הפנטגון עדיין מנסה לחלץ אמריקאים שנשארו באפגניסטן
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

כמעט שלושה חודשים לאחר שהמטוס האחרון של צבא ארה"ב עזב את אפגניסטן, הפנטגון עדיין מנסה לחלץ בני משפחה של סייענים במדינה שסועת המלחמה, ופועל להרכיב מסד נתונים של אלה שנותרו מאחור, כך לפי דיווח בארה"ב.

תת שר ההגנה למדיניות, קולין קאהל, פרסם ביום חמישי שעבר תזכיר המבקש מאנשי צבא ארה"ב לשלוח דוא"ל ללשכתו עם שמות האנשים הזקוקים לעזרה ביציאה מאפגניסטן, כך דיווחה רשת NBC.

על פי הדיווח, התזכיר גם הורה להם לכלול דרכון, איש קשר ופרטים אישיים נוספים על בני המשפחה שייכללו במאגר. כמה עשרות בני משפחה קרובים, ילדים, אחיות, אחים והורים של סייענים אמריקאים עדיין נמצאים באפגניסטן, יותר מ-100 בני משפחה מורחבת אחת עדיין נמצאים שם, אך לא ברור כמה מהם רוצים לעזוב.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר ביום שני כי התזכיר נשלח כדי להתריע בפני האנשים שבני משפחתם זכאים להגיע לארה"ב.

הוא אמר שהמידע שיסופק יועבר ל"קבוצת הפעולה של מחלקת המדינה שעובדת על הוצאתם מהמדינה". קירבי אמר שאין לו מספרים מעודכנים לגבי מספר בני המשפחה באפגניסטן. "הסיבה שהוצאנו את התזכיר הייתה כדי לעודד אותם. אם יש להם בני משפחה שהם מאמינים שהם זכאים, אנחנו רוצים שהם יבואו. שיספרו לנו מי הם, תנו לנו כמה שיותר מידע", אמר.

חלק מהזכאים להגיע לארה"ב עבדו לצד חיילי ארה"ב כמתורגמנים לפני הנסיגה באוגוסט. כזכור הנשיא ביידן ספג ביקורת על האופן שבו הממשל ביצע את הנסיגה שסיימה את מעורבותה של אמריקה לאחר 20 שנה באפגניסטן.

הנסיגה מאפגניסטן חילוץ מאפגניסטן פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד