כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אני רוצה להיות יהודי"

משטרת ניו יורק מאשרת כי לאחר שהחתן נחקר: "אין איום בטרור"

אליה חליווה, 'החתן המתחזה' שהסעיר את ניו יורק החרדית בימים האחרונים אחרי שהתגלה מוצאו המוסלמי, עורר גלי ספקולציות והשערות בנוגע למניע שעומד מאחורי התחזותו | כעת, הודיעה משטרת ניו יורק, כי אחרי חקירה שעבר, עולה כי בניגוד לשמועות אין לו כל קשר להתאגדות טרור 

משטרת ניו יורק מאשרת כי לאחר שהחתן נחקר: "אין איום בטרור"
אליה חליווה, 'החתן המתחזה' צילום: באדיבות המצלם

משטרת ניו יורק וה-FBI, ויחידת ה'אנטי טרור' ופקידי רשות ההגירה, חקרו את אליה חליווה, ואישרו כי בניגוד לשמועות אין לו כל קשר לקבוצות טרור.

"אין איום על הקהילה היהודית ואין קשר לטרור", אמר קצין המשטרה, ריצ'י טיילור, מפקד לענייני קהילות בהצהרה לאתר Yeshiva world news, עוד דווח, כי חליווה הודה הן בפני משטרת ניו יורק והן בפני אשתו היהודייה שהוא אינו יהודי. הוא טען שהוא לא אנטישמי, ולמעשה התחתן בתוככי הקהילה היהודית כי הוא רוצה להיות יהודי בעצמו.

עוד דווח, כי בניגוד לקורות חיים שחליווה שלח לחברת תקשורת יהודית בניו יורק שם כתב כי הוא למד בישראל במכון טכנולוגי, מסתבר כי חליווה שיקר, והוא מעולם לא היה בישראל, וכי מעולם לא עבד עבור המחלקה לביטחון לאומי ה-NSA, כפי שטען בפני אשתו. הוא מחזיק למעשה בשני דרכונים, גם הדרכון הלבנוני שלו וגם הדרכונים של ארצות הברית בתוקף.

השאלה מדוע הוא לא עבר את התהליך הקבוע של גיור נותרה בגדר תעלומה. ומדוע שיקר בקורות חיים שלו, גם היא נותרה עדיין תעלומה.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", על פי קורות החיים ששלח אליהו חליווה המוסלמי מלבנון, שהתחזה לחרדי ונישא לחרדית בניו יורק, לחברת תקשורת יהודית בניו יורק, הוא טען כי הוא למד במכון טכנולוגי בישראל.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו קורות החיים של חליווה, שפנה עמם למשרד טכנולוגי גדול בניו יורק כדי להתקבל לעבודה. בקורות החיים נכתב, כי ב-2019 הוא למד במוסד טכנולוגי בישראל, הוא גם טען כי עבד עבור המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב, אך מתברר כי האיש פיברק את הדברים בקורות החיים. הוא גם התנדב בארגון סטודנטים יהודי בטקסס וגם היה פעיל בארגון פרו ישראלי. בנוסף, על פי חשבון הטוויטר שעל שמו, הוא היה תומך נלהב של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ניו יורק החרדית כמרקחה סביב בחורה חרדית שנישאה במרמה והונאה למוסלמי ממוצא לבנוני שנטמע בתוך הקהילה היהודית כחרדי לכל דבר. בחתונה שנחגגה לפני כחודש ימים השתתפו מאות מבני הקהילה החרדית בברוקלין.

על פי הדיווחים מגורמים בקהילה האורתודוקסית בטקסס, החתן פגש את הכלה באופן אקראי וכי הכלה מגיעה ממשפחה חרדית מיוצאי סוריה. החתן בתחילה לא ידע שהיא יהודייה, היא לא ידעה שהוא לבנוני, כשהוא ראה כי הקשר נרקם, הוא ניצל את היותו חלק מהקהילה היהודית בטקסס, כשהכלה בטוחה שהוא יהודי, וכך הם התחתנו. אך כאמור לאחר כחודש אחרי החתונה, התגלה כי האיש מוסלמי.

החתן הלבנוני המתחזה לחרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד