י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארה"ב מודאגת

שר החוץ של איחוד האמירויות נפגש עם אסד

נשיא סוריה בשאר אל-אסד נפגש עם שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד אאל-נהיאן בדמשק | דובר משרד החוץ האמריקני "וושינגטון מודאגת מהפגישה 'והאות שהיא שולחת'"

שר החוץ של איחוד האמירויות נפגש עם אסד
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות נפגש עם הנשיא בשאר אסד בדמשק ביום שלישי, סימן לשיפור הקשרים בין אסד לאיחוד האמירויות, בעלת בריתה של ארה"ב שתמכה בעבר במורדים שניסו להפילו.

שר החוץ, עבדאללה בן זאיד, הוא הנכבד האמירי הבכיר ביותר שביקר בסוריה בעשור מאז פרוץ מלחמת האזרחים שבה תמכו כמה מדינות במורדים. וושינגטון שמתנגדת למאמצים לנרמל את הקשרים עם אסד או לשקם אותו עד שתושג התקדמות לקראת פתרון מדיני לסכסוך, אמרה כי היא מודאגת מהמהלך של בעלת בריתה איחוד האמירויות. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, לשכת הנשיאות הסורית הודיעה רשמית כי הנשיא בשאר אל-אסד נפגש עם שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד אאל-נהיאן בדמשק. זו הפעם הראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב2011 שמבקר בה בכיר מהאמירויות. בביקור דיברו השניים על חיזוק היחסים בין שתי המדינות ומציאת "אופקים חודשים לשיתוף הפעולה הזה". בפגישה בן זאיד אמר כי הוא בטוח שסוריה בהנהגת אסד יכולה לעבור את האתגרים שהציבה לה המלחמה, והוסיף כי באמירויות מוכנים תמיד לעמוד לצד העם הסורי.

וושינגטון, שמתנגדת למאמצים לנרמל את הקשרים עם אסד או לשקם אותו עד שתושג התקדמות לקראת פתרון מדיני לסכסוך, אמרה כי היא מודאגת מהמהלך של בעלת בריתה איחוד האמירויות. פקיד בכיר באיחוד האמירויות אנואר גרגאש, יועץ דיפלומטי של נשיא האמירויות, כתב בטוויטר כי "איחוד האמירויות ממשיכה לבנות גשרים, להגביר את היחסים ולחבר בין מה שנקטע, ותהיה להוטה לחסוך מהאזור עוד סכסוכים מתמשכים".

ירדן ומצרים, שתיהן בעלות ברית של ארה"ב, נקטו גם הן צעדים לקראת נורמליזציה של היחסים מאז שאסד, בעזרת רוסיה ואיראן, הביס את המורדים ברחבי סוריה, מלבד כמה אזורים שנותרו מחוץ להישג ידו.

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אמר כי וושינגטון מודאגת מהפגישה "והאות שהיא שולחת", ואמר לאיחוד האמירויות כי ארה"ב לא תתמוך במאמצים לנרמל או לשקם את בשאר אסד, שהוא דיקטטור אכזרי.

"אנו קוראים למדינות באזור לשקול היטב את הזוועות שהמשטר הזה, שבשאר אל-אסד עצמו ביצע בעם הסורי בעשור האחרון, כמו גם את המאמצים המתמשכים של המשטר למנוע מחלק גדול מהמדינה גישה לסיוע הומניטרי וביטחון", אמר פרייס.

וושינגטון גם אמרה כי היא לא תסיר את הסנקציות, כולל צעדים שיכולים להקפיא את הנכסים של כל מי שיעשה עסקים בסוריה.

סוריה איחוד האמירויות וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד