י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לשקר יש רגליים

מעניין: חוקרים מצאו את שני שרירי הפנים - מהם ניתן לדעת מי משקר

במחקר חדש באוניברסיטת תל אביב התגלו שתי קבוצות של שקרנים אותם מזהים ב73% מהמקרים: כאלו שזיהוי השקר מתבטא מעל הגבות וכאלו שבשרירי הפנים | החוקרים הצליחו לפתח מדבקות מיוחדות, דרכן ניתן לגלות האם האדם אכן משקר או לא 

מעניין: חוקרים מצאו את שני שרירי הפנים - מהם ניתן לדעת מי משקר
גבר מתוסכל צילום: pixabay

זיהוי של 73% מהשקרים ניתן לזהות מכיווץ שרירי הפנים: במחקר חדש שעורכים חוקרים מאוניברסיטת תל אביב בעזרת מעבדה מיוחדת, פיתחו מדבקות המודפסות על משטחים רכים ומכילות אלקטרודות מיוחדות, המאפשרות לנטר ולמדוד את פעילות השרירים והעצבים. 

הפיתוח החדש מאפשר גילוי שתי קבוצות של סוגי שקרנים - קבוצה שבעת אמירת השקר קופצים אצלם שרירי הלחי וקבוצה שנייה שבעת השקר אפשר להבחין בתזוזה מעל הגבות. 

במהלך המחקר, הדביקו החוקרים אלקטרודות על שרירי הלחי הסמוכים לשפתיים והשרירים שמעל הגבות. הנסיינים במחקר נתבקשו להתיישב זה מול זה כשלראשם אוזניות, שהשמיעו את המילים "קו" או עץ". כאשר נסיין אחד שמע "קו" ואמר "עץ", או שמע "עץ" ואמר "קו", הוא שיקר כמובן – והיושב מולו היה צריך לנסות ולזהות את השקר. כך פורסם ב-N12. 

בשלב השני, הנסיינים התחלפו, והמנחש התבקש להגיד אמת או שקר. כצפוי, המשתתפים בניסוי לא הצליחו לזהות אם שיקרו להם במובהקות סטטיסטית, אך האותות החשמליים מפניהם אפשרו לחוקרים להגיע לתוצאה מרשימה במיוחד של זיהוי השקר ב-73% מהמקרים. 

מחקר חדש אוניברסיטת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד