כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מכה לרש"פ ולחמאס

שייח' ג'ראח: משפחה ערבית תמסור בית לבעליו היהודים

משפחה ערבית הגיעה להסכם עם הבעלים היהודים על פינוי הבית בשכונת שמעון הצדיק, אך תוכל לגור בו למשך עשור לפחות. המשמעות: מכה לרשות הפלשתינית ולחמאס, שמבקשים למנוע הסדרים דומים.

שייח' ג'ראח: משפחה ערבית תמסור בית לבעליו היהודים
מהומות בשמעון הצדיק צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעוד הצדדים למאבק על בתי היהודים בשכונת שמעון הצדיק - שייח' ג'ראח ממתינים להחלטת בית המשפט העליון בנוגע לגורל המשפחות הערביות שמתגוררות בהם – הגיעה משפחה ערבית משמעון הצדיק להסדר עם הבעלים היהודים של הבית שבו היא מתגוררת. כך מפרסם הבוקר נדב שרגאי ב'ישראל היום'.

במסגרת ההסדר הבית יפונה, אך רק בעוד שנים רבות. יודגש כי המשפחה שבה מדובר אינה חלק מהערעור שהגישו משפחות ערביות משכונת שמעון הצדיק לבית המשפט העליון, על החלטת בית המשפט המחוזי לפנותם.

ההסדר, שלפני ימים אחדים קיבל תוקף של פסק דין חלוט בבית משפט השלום בירושלים, עשוי לשמש תקדים גם למשפחות ערביות נוספות. הוא נחשב מכה לרש"פ ולחמאס, שלוחצים מאוד על התושבים הערבים בשמעון הצדיק - שייח' ג'ראח, לא להגיע להבנות ולהסדרים עם הבעלים היהודים של הבתים במקום. לפני כשבוע הצליחו כידוע הרש"פ וחמאס לשכנע משפחות שעתרו לעליון, לדחות את הצעת הפשרה של בג"ץ להכיר בבעלות היהודית על הבתים שבהם הם מתגוררים, אך להישאר בהם כדיירים מוגנים, וזאת אף שחלק מהמשפחות היו מוכנות לכך.

שייח גארח שמעון הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד