כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תלונה: ראש עיריית ירושלים 'מתחנף' לאדלסון

לפי בקשת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, העניקה עיריית ירושלים עיטור כבוד לבני הזוג אדלסון, בעלי העיתון 'ישראל היום' • "חשש לשיקולים פוליטיים"

תלונה: ראש עיריית ירושלים 'מתחנף' לאדלסון
חיים שוורץ

פרסום ראשון: מאיר תורג'מן, חבר מועצת עיריית ירושלים מהאופוזיציה, פנה לראש העיר, ניר ברקת ולמבקר המדינה, עו"ד יוסף שפירא, בדרישה לבטל את הענקת עיטור אזרחי כבוד של העיר ירושלים לד"ר מרים אדלסון ולמר שלדון אדלסון.

לפני מספר ימים, בישיבת המועצה האחרונה, אושרה הענקת אות העיטור לבני הזוג אדלסון.

לפי נוסח החלטת מועצת העיר, היא התקבלה בעקבות תרומתם רבת השנים של בני הזוג אדלסון לפיתוחה ולחיזוקה של ירושלים בתחומי התיירות, ההשכלה הגבוהה, המחקר הרפואי, הנחלת לקח השואה והיותם שגרירים נאמנים, הפועלים למען ירושלים וקידומה כבירת ישראל והעם היהודי.

אלא שבעיניי תורג'מן ההחלטה תמוהה.

במכתב ששלח עורך דינו, יוסי חביליו לראש העיר, הוא טען שיש לזכור כי הענקת פרס או אות לבעל עיתון, או לעיתונאי מבלי שנקבעו לכך קריטריונים ברורים עלולה לגרום לחשש כי הענקת הפרס או האות נעשית משיקולים פוליטיים.

עוד כותב חביליו: "לאור ההליך שנקבע לבחירת יקירי ירושלים ישנו טעם לפגם כי גברת ומר אדלסון נבחרו ללא כל הליך, ללא קריטריונים, ועל פי החלטה של ראש העירייה בלבד שהובאה לאישור המועצה".

תורג'מן אומר גם כי במידה ולא יקבל תשובה מספקת מראש העירייה, הוא יפנה להליכים משפטיים.

היום גם שיגר מכתב למבקר המדינה, ובו הוא קובל על ההחלטה: "מדובר בתעמולת בחירות מובהקת מצד ראש העירייה ועל כן אני פונה אלייך בבקשה להורות לבטל הענקה זו לאלתר. אוסיף כי לא צוין באף מקום מי החליט על הענקה זו ומדוע נעשה הדבר דווקא עכשיו".
ישראל היום ניר ברקת ירושלים אדלסון הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד