כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לטרלל אותנו"

אורבך רצה לקדם מתוך "הוגנות"; הח"כ: אין צורך

חבר הכנסת ניר אורבך הודיע היום כי הוא יעלה לועדה את חוק אזרחות של חבר הכנסת שמחה רוטמן, ויקדם אותו לועדת השרים לענייני חקיקה מתוך "שמירה על הנוהג" | הח"כ מ'הציונות הדתית': דוחה את בקשתו - "אין לי כל צורך ב'הגינות'"

אורבך רצה לקדם מתוך "הוגנות"; הח"כ: אין צורך
שמחה רוטמן/ניר אורבך צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת שמחה רוטמן ביקש היום (רביעי) לדחות את בקשתו לפטור מחובת הנחה לחוק האזרחות שיזם, זאת בשל גילוי "הגונות" מצידו של יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, בה הח"כ מהאופוזיציה אינו מעוניין.

העימות בין שני הח"כים הסרוגים, משני צידי המתרס הפוליטי, הגיע כאשר אורבך הודיע היום כי הוא יקדם את חוק האזרחות של רוטמן לוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת למרות שגם עמיתו למפלגה, שקד, הגישה הצעת חוק אזרחות אחרת. בתגובה, רוטמן ביקש לדחות את בקשתו ואמר כי הוא מתכוון לעלות אותה בעוד שבועיים.

"הנחתי את הצעת חוק האזרחות שנועד לקבוע שקיפות ומכסות ולמנוע איחודי משפחות בישראל לפני כחודש, בסמוך להנחת חוק החשמל של חה"כ ואליד טהא", מסר הח"כ מ'הציונות הדתית' במכתבו. "אולם", לדבריו, "אורבך החליט לקדם במרץ הכשרת בנייה בלתי חוקית בחברה הערבית ולא את החוק שלי".

"לאחר שלושה שבועות של התחמקויות שהצריכו פעמיים את התערבותה של היועצת המשפטית של הכנסת, אין לי כל צורך ב"הגינות" של חה"כ ניר אורבך ואעלה את הצעת החוק כמתוכנן בעוד שבועיים", הוסיף.

קודם לכן, יו"ר ועדת הכנסת כתב בהודעתו: "ישנו נוהג, שכאשר מעלים חוק של הקואליציה לוועדת שרים לחקיקה, מעלים גם חוק של האופוזיציה. זו הסיבה היחידה שאני מעלה לוועדה את החוק הזה. הוגנות ושמירה על הנוהג"

"החוק של שרת הפנים הוא חוק ששומר על מדינת ישראל באופן מספק", מסר וטען: "רצונו של ח"כ רוטמן להעלות חוק דומה נועד אך ורק כדי לטרלל אותנו ולהמשיך ליצר קמפיין על הראש שלנו. הא ותו לא".

כזכור, לפני כמה חודשים הועלתה הוראת השעה של חוק האזרחות, אך היא נדחתה על ידי חברי האופוזיציה. לאחר מכן, רוטמן הגיש את חוק יסוד: ההגירה, חוק משוכלל יותר מחוק האזרחות, אך היא נדחתה גם כן בקריאה טרומית על ידי הקואליציה.

ניר אורבך שמחה רוטמן חוק אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד