כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סערת המייל האנונימי

פרסום ראשון: הנציבות דוחה את התלונה נגד יועמ"ש בתי הדין

יו"ר נציגות הדיינים הארצית פנה לנציבות המדינה בדרישה להעמיד את היועץ המשפטי שמעון יעקבי לדין משמעתי, זאת בעקבות מייל אנונימי שהופץ מחשבון המייל שלו לבכירים בבתי הדין בו הוא משמיץ בין היתר את הגר"ד לאו | למרות הדברים, בנציבות החליטו לדחות את הבקשה

פרסום ראשון: הנציבות דוחה את התלונה נגד יועמ"ש בתי הדין
עו"ד שמעון יעקובי צילום: יח"צ

נציבות שירות המדינה דוחה את העתירה שהוגשה נגד התנהלותו של יועמ"ש בתי הדין עו"ד שמעון יעקובי בפרשת המייל האנונימי נגד נשיא בתי הדין הגר"ד לאו ושורה של דיינים, הרב יעקובי עצמו לא הוזמן כלל לחקירה או לעדות בפרשה בנציבות.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח על מייל אנונימי שהופץ בקרב כמה מהדיינים המוכרים ועובדי בתי הדין, שנשלח מהמייל של היועמ"ש יעקובי בו הוא השווה נשיא בתי הדין הגר"ד לאו לקורח. "הכול דפק כפי שתוכנן. קורח, רבינו הראשי הגדול חכך את ידיו בהנאה גלויה. דתן ואבירם – נציגינו הנמרצים, עשו היטב את מלאכתם", כתב על הגר"ד לאו.
    
באותו מייל שנשלח מחשבון של יעקובי כתב אותו דיין אנונימי, "כל ראשי הסנהדראות שהוזמנו, הגיעו להתכנסות. נשות חיל כאשתו של און בן פלת אין היום בנמצא, ולכן  כ ו  ל ם  הגיעו. גם תפילתו של יעקב אבינו שלא ייזכר שם 'בן יעקב' במחלוקת, לא קלקלה את ההצגה. 'בן יעקב' הופיע ושחרר את חרצובות לשונו", כשהוא רומז לדיין הרב צבי בן יעקב, המועמד לכהן כדיין בבית הדין הגדול.

"כמה ששחרר... ", הוסיף אותו 'דיין אנונימי' במייל ששלח לחבריו, וכתב "הוא יצא במחלוקת נגד המחלקה המשפטית הפוגעת בשמו הטוב של רבינו הגדול. כידוע, כהונה גדולה ב'גדול' כבר הובטחה לו מרבינו...בכלל, המשפטנים והמשפטניות מהמחלקה ההיא חושבים לעצמם שכספי ההקדשות נמצאים בכיס שלהם, ולא בכיסה של משפחת רבנו הגדול. חוצפה של ממש".

בהמשך המייל האנונימי האשים אותו דיין עלום שם, את הרב הראשי הגר"ד לאו כמי שפועל לעיתים למען אינטרסים אישיים. במייל הוא לעד לשורה של דיינים: "תקלה מצערת נוספת קרתה בסידור מושבי ראשי הסנהדראות. הם ישבו על כיסאות פשוטים ולא על כיסאות אורתופדיים, כראוי להם. מדובר בסכנה של ממש בשל היעדר חוט שדרה יציב לחלק מהם".

בעקבות ההדלפה, יו"ר נציגות הדיינים הארצית פנה לנציבות המדינה בדרישה להעמיד את היועץ המשפטי שמעון יעקבי לדין משמעתי, "בשם חברי נציגות הדיינים הארצית, הנני פונה אליך בזאת, בבקשה להעמיד לדין משמעתי את היועץ המשפטי של הנהלת בתי הדין הרבניים, עו"ד הרב שמעון יעקבי", כשהוא מתייחס למייל האנונימי שנשלח מהחשבון של יעקבי.

"בשבוע שעבר ביצע עו"ד הרב יעקבי פעולה חריגה בכל קנה מידה, בכך ששלח כתב-שטנה מכוער ופוגעני כלפי כלל הרה"ג אבות בתי הדין שליט"א, אל כלל הרה"ג דייני ישראל שליט"א, ואל 18 גורמים במשרד המשפטים ובכללם המשנים ליועץ המשפטי לממשלה", נכתב בדרישה להעמידו לדין משמעתי.

וכעת כאמור אנחנו מפרסמים כי הוחלט לדחות את הבקשה לפתוח בהליך נגד יעקובי. בנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "תלונת כב' הרב מאיר כהנא, אב"ד בביה"ד הרבני אשקלון ויו"ר נציבות הדיינים הארצית , כנגד הרב עו"ד שמעון יעקבי, אכן  התקבלה באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה". הם הוסיפו כי "לאחר בחינתה, האגף לא ראה מקום לפתיחה בהליך משמעתי בנושא".

 

 

בתי הדין שמעון יעקובי נציבות שירות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד