י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעל נוצרי

האם גיסתו של לפיד שמונתה לדירקטורית בקק"ל - מיסיונרית?

אילאיל קרן, גיסתו של לפיד, שמונתה על ידו לדירקטורית בקק"ל – הייתה חברה בקהילה המיסיונרית "יהודים משיחיים" | בעלה דניאל, נוצרי מקנדה, היה "מוביל התפילה" בכת | בארגון 'אור לאחים' תוהים לגבי השפעתם על לפיד, שהתבטא בעבר: "בשושלת שלי נמצאים משה רבינו, ישו והרמב"ם"

האם גיסתו של לפיד שמונתה לדירקטורית בקק"ל - מיסיונרית?
יאיר לפיד צילום: גילי יערי, פלאש 90

אילאיל קרן, גיסתו של שר החוץ ורה"מ החליפי יאיר לפיד, שמונתה על ידו לדירקטורית בקק"ל – הייתה חברה בקהילה המיסיונרית "יהודים משיחיים". כך על פי מקורות, עדויות ותיעוד שחלק חשף ארגון הפעילים "אור לאחים" הנאבק בהתבוללות ובמיסיון.

לטענת הארגון, אילאיל קרן ובעלה דניאל, נוצרי מקנדה, היו לכל הפחות בעבר, פעילים בקהילה של כת "היהודים המשיחיים". בעלה של איליאל, אף היה "מוביל התפילה" בכת. יצוין כי שופט בג"ץ מנחם אלון הגדיר את "היהודים המשיחיים" כ"כת".

אילאיל קרן התפטרה אתמול (שלישי) מקק"ל ומתפקידיה ביש עתיד בעקבות הביקורת על המינוי, ולפיד שהודיע על הסתלקותה של גיסתו מהתפקיד, אף הטיח האשמות נזעמות כנגד אלה שסיכלו את המינוי.

ראוי לציין כי איליאיל קרן היא גם יו"ר מטה הנשים של "יש עתיד". סגניתה היא שרית הנדקנופף, אף היא בת משפחה של לפיד, בת דודה שניה של אשתו, והיא מונתה בימים האחרונים למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. מינוי שגם הוא גרר סערה ציבורית כמינוי משפחתי של לפיד.

בארגון 'אור לאחים' תוהים אם לפיד מושפע מהדעות של גיסו וגיסתו, זאת לאור התבטאות של לפיד בעבר, בה אמר: "אני ציוני. אני איש המחר החי גם את עברו. בשושלת שלי נמצאים משה רבינו, ישו והרמב"ם".

עוד מציינים בארגון "אור לאחים", כי לפני כשש שנים התנגד לפיד לחוק המיסיון. מדובר בחוק שמבקש לאסור פעילות להמרת דת בישראל באופן גורף. כיום אוסר החוק שידול קטינים להמרת דת או המרת דת בתמורה לטובות הנאה.

כאשר הציג ח"כ משה גפני מיהדות התורה לפני לפיד, את העובדה שדווקא אביו, טומי לפיד תמך בחוק נגד המיסיון, התריס לפיד נגדו ואמר כי הוא המוציא לפועל את צוואתו של אביו וכי האב שינה את דעתו.

כל הניסיונות להשיג את תגובת אילאיל קרן לא צלחו.

יאיר לפיד מיסיון קרן קיימת לישראל יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד