כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תושיית המאבטחים

המפגינים תכננו לינץ' על חוטובלי בכנס תקשורת בלונדון

פרטים נוספים מהתקיפה שעברה אמש שגרירת ישראל בבריטניה חוטובלי. אחת המפגינות כתבה בחשבון האינסטגרם שלה, כי היא קראה לתלמידים 'לנפץ את חלון המכונית שלה' ו'להסתער על הבניין'

המפגינים תכננו לינץ' על חוטובלי בכנס תקשורת בלונדון
ההפגנה הפרו-פלסטינית בלונדון צילום: צילום מסך

שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי הוברחה מכנס ב-LSE, בית ספר לכלכלה בלונדון על ידי מאבטחים כאשר מפגיני שמאל ניסו להתקרב למכוניתה, והתעמתו עם המשטרה. על פי דיווחים בתקשורת הבריטית, המפגינים ניסו "להוריד אותה פיזית מהבמה" ו"לנפץ את חלונות המכונית שלה, חלקם ניסו לפרוץ לאולם בו נאמה.

ציפי חוטובלי הובהלה לתוך רכב היגואר הדיפלומטי שלה על ידי שומרי הראש, כשכל העת מפגינים מנסים לפגוע ברכבה וקוראים לעברה קריאות, כך דיווח ה'דיילי מייל'. שרים בכירים בממשלת בריטניה גינו הבוקר את 'ההתנהגות התוקפנית והמאיימת'. 

אחת המפגינות כתבה בחשבון האינסטגרם שלה, כי היא קראה לתלמידים 'לנפץ את חלון המכונית שלה' ו'להסתער על הבניין'. היא כתבה לפני התקרית: "מי שמנפץ את חלון המכונית של השגרירה מקבל חצי ליטר" (בירה). עוד נכתב "אנחנו מסתערים פנימה, בואו נגרום לה לרעוד".

בסיום הדיון היא נתקלה במפגינים פרו-פלסטיניים נזעמים שצעקו 'את לא מתביישת', תוך כדי שריקות בוז ונסיונות לעקוף את המשטרה. שומרי ראש הבהילו את חוטובלי לחלק האחורי של היגואר שלה בדיוק כשמפגינה אחת הצליחה לחמוק מהשוטרים.

האדי נסראללה, שמכנה עצמו חוקר המתמקד בסוריה, לבנון והטרור הג'יהאדיסטי העולמי, היה הראשון ששיתף את סרטון ניסיון התקיפה בטוויטר. הוא כתב: "שגרירת ישראל ציפי חוטובלי נאלצה לברוח מאוניברסיטת LSE בלונדון לאחר שסטודנטים מחו על נוכחותה וסירבו לתת לה במה. כך יש להתייחס לפושעי מלחמה קולוניאליים בכל מקום, שחררו את פלסטין".

דובר שגרירות ישראל בלונדון אמר ל'דיילי מייל', "השגרירה חוטובלי הוזמנה לשוחח עם סטודנטים ב-LSE שכותרתו "העידן החדש במזרח התיכון". זה היה דיון מוצלח, פתוח ופורה שהתנהל כמתוכנן, מחוץ למקום התקיימה הפגנה שאורגנה על ידי אגודות פלסטיניות ואיסלאמיות ברחבי אוניברסיטאות בלונדון, המשטרה הבריטית שמרה על הסדר בזירה. האלימות שראינו כשהשגרירה עזבה את המקום לאחר השיחה לא תרתיע דיפלומטים ישראלים מלקיים דיאלוג משמעותי עם כל חלקי החברה הבריטית".

שרת הפנים פריטי פאטל צייצה בטוויטר: "נגעלת מהיחס לשגרירת ישראל ב-LSE אמש. לאנטישמיות אין מקום באוניברסיטאות שלנו או במדינה שלנו, אמשיך לעשות הכל כדי לשמור על הקהילה היהודית מפני הפחדות, הטרדות והתעללות, הייתי בקשר עם ציפי חוטובלי, ולמשטרה יש גיבוי מלא בחקירת האירוע המחריד הזה".

שר החינוך של בריטניה פרסם בטוויטר: "זה מטריד מאוד, אני כל כך מצטער על מההשקעה לשגרירה חוטובלי". שרת החוץ ליז טרוס אמרה: "אנחנו בבריטניה מאמינים בחופש הביטוי, היחס לשגרירת ישראל ציפי חוטובלי אמש והניסיון להשתיק אותה היה בלתי מתקבל על הדעת".

ציפי חוטובלי לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד