כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ישראל היא השראה בשבילי"

סגן נשיא אנדורה ערך ביקור מיוחד ב'בחדרי חרדים' והעניק ראיון

סגן נשיא אנדורה השוהה בישראל לחיזוק הקשרים בין המדינות, הגיע לביקור מיוחד במשרדי 'בחדרי חרדים' והעניק ראיון מיוחד; "ישראל היא השראה בשבילי. יש לנו הרבה מה ללמוד ממכם". אמר בחום. | לדבריו, חלק ממטרות הביקור הן לדון באפשרות שתהיה לאנדורה נציגות בישראל שתסדיר את העניינים הדיפלומטיים • צפו

סגן נשיא אנדורה ערך ביקור מיוחד ב'בחדרי חרדים' והעניק ראיון
סגן נשיא אנדורה בראיון צילום: ישי ירושלמי

סגן נשיא אנדורה, ג'ורדי גלארדו, המשמש גם כשר הכלכלה במדינה, הגיע בימים האחרונים לביקור בישראל, במהלכו פגש בין היתר את שרת הכלכלה אורנה ברביבאי. השניים דנו על שיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות בתחומי השקעות ותיירות ונושאים נוספים.

כחלק מהביקור בישראל ובמטרה להכיר מקרוב את האוכלוסייה החרדית, הגיע אתמול (שלישי), סגן הנשיא לבני ברק לביקור במשרדי 'בחדרי חרדים' בבני ברק ובלשכת עורך הדין משה אוסדיטשר.

במהלך הביקור אף העניק גלארדו ראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' וציין שזו פעם שנייה שהוא מגיע לביקור בישראל. הוא סיפר כי נפגש עם גורמים בישראל ע"מ לקדם ולחלוק מידע וליצור קשרים שיועילו לשתי המדינות. "מטרתי היא לפגוש בכירים בכנסת ולהיפגש עם ראש הממשלה", אמר סגן הנשיא.

לשאלה על כניסת תיירים ומצב הקורונה באנדורה, השיב סגן הנשיא שהמצב בארצו ובישראל זהה והעובדה שאין כמעט מאושפזים בבתי החולים במדינתו, משאירה את אנדורה פתוחה לתיירים.

במענה לשאלת כותב השורות, מהו הדבר המרכזי שהוא רואה בחיוב על מדינת ישראל, השיב האורח: "כל פעם שאני מבקר בישראל היא נותנת לי השראה". לדבריו, "יש לי הזדמנות להכיר טוב יותר את המדינה שלכם את האנשים שלכם יש לכם הרבה דברים שאנחנו יכולים ללמוד מכם". 

"אני מאוד התרשמתי מאהבה של האנשים כאן למדינה", אומר לנו סגן נשיא אנדורה, "כל פעם שאני מבקר בישראל אני מנסה למצוא דברים שיביאו תועלת למדינה שלי".

בראיון שערכנו עם עורך הדין משה אוסדיטשר, שבו ביקר סגן הנשיא, הוא מסביר כי לאנדורה עדיין אין שגרירות ואחת הסיבות לביקור של סגן הנשיא בלשכה, היא לדון באפשרות שתהיה לאנדורה נציגות בישראל שתסדיר את העניינים הדיפלומטיים והעסקיים של המדינה.

אנדורה היא מיקרו-מדינה ריבונית בדרום מערב אירופה, והיא ממוקמת בהרי הפירנאים, בין ספרד לצרפת. היא הוקמה כמדינה עצמאית, חוקית, דמוקרטית וחברתית, אשר צורת הממשל שלה היא הנסיכות המשותפת הפרלמנטרית. היא זוכה לשגשוג, הרבה בזכות ענף התיירות ומעמדה כמקלט מס.

שטחה מחולק לשבעה אזורים המשתרעים על פני כ-468 קמ"ר וחיים בה 76,177 תושבים. זוהי המדינה העצמאית היחידה ששפתה הרשמית היא קטלאנית ובירתה היא אנדורה לה וויג'ה (אנדורה העתיקה).

ביקור סגן נשיא משרד הכלכלה אורנה ברביבאי ג'ורדי גלארדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד