ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בדלתיים סגורות

לקראת הדיון על חיסוני ילדים: "יודעים כבר מה נמליץ"

ברקע ההצבעה הערב האם להמליץ על מבצע חיסון הילדים: סיפר הבוקר הפרופ' צחי גרוסמן כי חברי הדיון מגיעים להצבעה הרגישה עם החלטה ידועה מראש | בתוך כך התראיין הבוקר מנהל המרכז הרפואי לגליל ואמר כי הוא "לא מבין את הבקשה לקיים את הדיון פתוח"

לקראת הדיון על חיסוני ילדים: "יודעים כבר מה נמליץ"
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת הדיון הערב (רביעי) של הצוות לטיפול במגיפות בו יכריעו האם להמליץ על חיסון ילדים בני 5-11, התראיין הפרופ' צחי גרוסמן ראש איגוד רופאי הילדים לגלי צה"ל וסיפר כי משתתפי הדיון יודעים כבר ימים רבים מה תהיה המלצתם. 

הפרופ' גרוסמן: "יודעים מה נמליץ כבר שבועיים - בחנו את כל החומר המדעי ואנחנו מצוידים בכל מה שדרוש כדי להמליץ לחסן". עוד אמר כי הוא שלם עם ההחלטה "כפי שאני שלם עם כל החלטה רפואית שאני מקבל".

‏בהמשך הריאיון התייחס גרוסמן לטענה, מדוע צריך לחסן ילדים אם התחלואה דועכת? ואמר: "חודש אחרי שדחינו את ההחלטה בעניין חיסון המתבגרים הגיע הגל הרביעי. יכול להיות שאם היינו מקבלים את ההחלטה בזמן הנכון היינו חוסכים אשפוזים. אנחנו לא רוצים להיות שוב במקום הזה". 

בתוך כך, ‏התראיין הבוקר הפרופ' מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל והתייחס לביקורת על סגירת הדיון הערב בפני הציבור "לא מבין את הבקשה לקיים את הדיון בדלתיים פתוחות, זה שיח מקצועי. נכון שהוא יתקיים ללא משוא פנים וללא לחץ ציבורי". עוד הוסיף כי זה נושא שיש לו השלכות אתיות וחברתיות מהמעלה הראשונה. 

 

המרכז הרפואי לגליל חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד