י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ועדת פרי פגשה את 'נצח יהודה' • תקיים דיון נוסף

חברי ועדת השרים לשוויון בנטל נפגשו בסיס תל נוף עם חיילים חרדים • פרי: "תעודת כבוד לכוח החלוץ החרדי" • לבנת: "שוויון בנטל - מבלי לשסות ציבור בציבור"

יעקב פרי. צילום: פלאש 90
יעקב פרי. צילום: פלאש 90

ועדת השרים לשוויון בנשיאה בנטל ושילוב החרדים בשוק העבודה (ועדת פרי) סיירה היום (ג) בבסיס תל נוף בליווי בכירי צה"ל, שם הוצגו בפניהם המסלולים הייעודים הקיימים היום בצה"ל לגיוס בני ישיבות וחרדים, והמסלולים שבכוונתם להרחיב בעקבות עבודת הוועדה.

ראש אכ"א, אורנה ברביאי, סקרה בפני השרים את המצב הקיים, וההכנות שמערכות צה"ל עושות לקראת אוגוסט הקרוב - עם כניסת תוקפו של החוק החדש, לאחר שיאושר בכנסת בחודשים הקרובים.

במהלך הסיור פגשו השרים את החיילים החרדים מהמסלולים השונים שנמצאים כבר כעת בעיצומו של השירות - נצח כחול, שחר כחול ונצח יהודה.

עם תום הסיום השתתפו השרים בפאנל ייחודי ואינטימי עם החיילים והלוחמים של "נצח יהודה" ו"שחר כחול", במהלך השיחה, העלו החיילים את הקושי לשמור על אורח חייהם בתוך הסביבה החדשה, "השינוי המהיר והקיצוני מאורח חיינו הרגיל לזה שאנו נחשפים לו בצבא, הוא מעבר לא פשוט. באנו מחיים עם מוסכמות וכללים מאוד מדויקים ונוקשים".

עוד סיפרו החיילים לשרים על הקושי הרב לחזור מהצבא חזרה לקהילה ולמשפחה עם מדים, בעיקר כאשר הנושא נמצא גבוה על סדר היום הציבורי – "רובנו פושטים את המדים בכניסה לשכונה או לעיר", אמר אחד החיילים.

לוחמי הגדוד הקרבי חרדי, "נצח יהודה", שהשתתפו גם הם בפאנל מצומצם עם השרים, סיפרו, כי השירות כגדוד הומוגני של חרדים בלבד, עוזר להם לשמר את אורח חייהם, ושיבחו את המעטפת שצה"ל מספק להם לשם כך. לשאלה האם לדעתם פתיחת גדודים קרביים נוספים של נצח יהודה תעודד התגייסות מרצון אמרו הלוחמים כי "יהיה קשה לשכנע, אבל ברגע שהם כאן הם יופתעו לטובה ויהפכו לשגרירים".

במהלך הסיור אמר השר יעקב פרי: "אני מוכרח להודות שהתרגשתי מהשיחה עם הלוחמים של גדוד נצח יהודה, הם מסמלים את החיבור אליו אנו מכוונים, הגדוד הוא תעודת כבוד לכוח החלוץ של המגזר החרדי בשירות המדינה".

לדברי פרי, "מוטלת עלינו משימה בהחלט לא פשוטה, אבל אין ספק שמדובר בהחלטה היסטורית. אינספור אנשים ואינספור ועדות ישבו על המדוכה ב-20 השנים האחרונות – והגיע הזמן לקבל החלטה. אין לי ספק שעלינו להתניע את המהלך, וכך נעשה, תוך שמירה על ערך התורה, והדרגתיות. כל הצדדים יצטרכו לאמץ הרבה אורך רוח ורגישות למגזרים השונים".

בסיכום הסיור ציין פרי את התהליך החיובי בתור המגזר החרדי ואמר כי "חלקים רבים ביהדות החרדית רוצים בגיוס ולהתגייס מתוך ההכרה ביתרונות שבכך- שוק העבודה ושילוב בחברה הישראלית. אני שמח שיש שעון חול לוועדה, הסיכוי להחלטה ולשינוי אמיתי גדול יותר".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שהשתתפה גם היא בסיור אמרה: ״השוויון בנטל הוא עיקרון ויעד חשוב מאוד. תפקידנו הוא להוביל לכך מבלי לשסות ציבור בציבור. אני מתרשמת שיש יותר פתיחות בציבור החרדי ואף בקרב הרבנים לגיוס צעירים חרדים לצבא. אני מאמינה שהוועדה תמצא את הנוסחה לגייסם באופן מאוזן והדרגתי ומבלי לסכסך איש באחיו. בנוסף, יש צורך בניסוח פקודה של שירות צבאי משותף ושוויוני לגברים ונשים על מנת ששיתוף החרדים בצבא לא יפגע במעמדן ותפקודן של הנשים- חיילות וקצינות שמשרתת בצבא. זה נושא חשוב מאוד שיש לטפל בו״.

בסיור לקחו חלק גורמים ממשרד המשפטים, האוצר, הכלכלה והמסחר, האוצר, הבטחון וכן מנהלת השרות האזרחית.

מחר תתכנס ועדת השרים לדיון נוסף.
יעקב פרי ועדה סיור גדוד חרדי חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד