י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עצומה חרדית קוראת ללפיד: "החזר לנו את כספי המיסים"

בעקבות דברי לפיד בנאומו כי החרדים אינם משלמים מיסים כפי שאינם משרתים בצבא, עצומה אירונית קוראת לו: "מסתבר כי הופלתי משכניי החרדים ושילמתי מיסים - השב לי"

לפיד, צילום: פלאש 90
לפיד, צילום: פלאש 90

עצומה של חרדים קוראת ללפיד: החזר לנו את כספי המיסים ששילמנו בטעות. הבקשה באה בעקבות דברי לפיד, שציטט את העיתונאי חנוך דאום, במענה לאיומו של ח"כ ישראל אייכלר במרד מיסים: "אתם מאיימים עלינו שלא תשלמו מיסים? עוד מעט תאיימו עלינו שלא תתגייסו לצבא?!".

בדבריו ביקש לפיד לומר כי החרדים אינם משלמים מיסים, בדומה לאי שירותם הצבאי. האמירה עוררה זעם בציבור החרדי, והעצומה דורשת "להחזיר את כספי המיסים אותם, לדבריך, לא היינו אמורים לשלם".

הקריאה מתפרסמת באתר 'עצומה', המרכז עצומות בנושאים שונים, וכך נאמר בה: "לאור דבריך אמש לפיהם הדוסים אינם משלמים מס, ומשום כך אינם יכולים לאיים במרד מיסים. אני פונה אליך בבקשה לקבל את כספי חזרה. במשך שנים שילמתי אחוזים נכבדים ממשכורתי ורווחי כמיסים למדינה, בנוסף למיסים כגון מע"מ, מס רכישה וכד'".

הקריאה מנוסחת באירוניה וטוענת כי "מסתבר כי כחרדי מבטן ומלידה הופלתי לרעה מכל שכני ומכרי, ומכיוון שאני סמוך ובטוח כי זאת טעות תמימה ללא כוונת זדון, אסתפק בהחזר המיסים הישירים ששילמתי, אין צורך בהצמדה ובריבית. להוכחת חרדיותי אשמח לצרף תמונה שלי מתפלל, ותמונה של אשתי בכותל בלי טלית".

העצומה התגלגלה ברחבי הרשת החברתית וזוכה לחתימות רבות.

מאחורי היזמה עומד הפרויקט האינטרנטי "דוסים" שהציב לעצמו מטרה לחזק את ההסברה החרדית, בעיקר ברחבי הרשת, ולהשיב לטיעונים כנגדה.

עצומה לפיד חרדים מיסים משלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד