כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תלמיד טבע - ראש ישיבת חדרה אסר הליכה לים

תלמיד ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה שחה בחוף בלתי מוכרז, טבע - וחולץ • ראש הישיבה הודיע: "אוסר הרחיצה בים עד תקופת בין הזמנים. מי שיפר ההוראה - יסולק מהישיבה"

אילוסטרציה, צילום: ארכיון
אילוסטרציה, צילום: ארכיון

יום שישי האחרון כמעט הסתיים באסון בישיבת 'כנסת יצחק' - חדרה: היה זה כאשר עשרות תלמידים מהישיבה הלכו לחוף בלתי מוכרז, השוכן סמוך לחוף המעורב בעיר. המציל ששהה בחוף המעורב הבחין בהם והתריע שלא להיכנס לים. ואכן, עשרות תלמידים צייתו לפקודתו ולא נכנסו למים, אך הסתפקו בשכשוך רגליהם במימי הים.

מאידך, מספר בחורים לא כבדו את ההוראה והחליטו להיכנס לעומק הים בשחייה. אחד הבחורים נכנס עמוק אל תוככי הים, והבחין בחסיד ברסלב, גם הוא תושב חדרה, השוחה אף הוא באזור המרוחק. לאחר כחצי שעה כאשר החסיד כבר יצא, התברר לו כי איבד קשר עין עם הבחור ונוצר בליבו חשש כי הוא טבע.

החסיד טיפס על מקום גבוה, כדי לצפות מה קורה עם הבחור, ואז הבחין בנקודה רחוקה המפרפרת במים. על פי תנועות גופו הבין כי הלה במצוקה. הוא רץ מיד אל קבוצת גלשנים שהיו בסמיכות, וסיפר להם על המקרה. בתוך שניות, זינקו הגלשנים, מיטיבי השחייה, לעברו של התלמיד שנותר מאחור, ומשו אותו מהמים. התלמיד הספיק לבלוע מים רבים ואך כפסע היה בינו לבין המוות. "הגענו אליו בשעת האפס", אמרו כשחזרו על החוף.

צוות של מד"א שהוזעק למקום החל מיד בטיפול רפואי מהיר, שהציל את חייו.

הסיפור עורר 'גלים' מטבע הדברים בישיבה. הגאון רבי יהושע ארנברג, ראש ישיבת 'כנסת יצחק', מסר שיחה נוקבת לתלמידי הישיבה, במהלכה התריע על העובדה שעשרות בחורים יצאו לים כבר בתחילת הזמן. ראש הישיבה הורה כי הוא אוסר על הבחורים את הרחיצה בים, עד תקופת בין הזמנים, ואף הודיע, כי מי שייתפס כשהוא מפר את ההוראה - יסולק מהישיבה.
כנסת יצחק רחצה ישיבה טביעה חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד